24 november 2007

Lördag




I morse så satt jag två timmar och vänta på att våga ringa till M å fråga efter receptet på saffranskakan,sen satte jag igång med den,å sen blev det drömmar,gaffelkaka(chocklad) och chockladbollar=) så nu e jag en bit på vägen med julbaket!!
Vi fick ju besök så då bjöds det på nybakat=)

Receptet på saffranskakan finns på linneagårdens sida! länk finns på min sida(madelene)

Recept på drömmarna
200g margarin
1 1/2 dl socker
2msk vaniljsocker
1tsk hjorthornssalt
4 3/4 dl vetemjöl
Sätt ugnen på 175grader
Bryn margarinet lätt i en stekpanna och låt svalna i en bunke.
Tillsätt de övriga ingredienserna!
Arbeta samman degen.
Rulla små bollar och lägg på plåten.
Grädda i onkring 15min.
Kakorna e mycket möra.
Låt svalna på galler



Sen var det dags att städa lite,så man fick en trivsam kväll i soffan tillsammans med dom man älskar!!
kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hu, vad du ligger i med bakningen, T undrar om A får äta mycket? hihi, själv brukar jag vara snabb att frysa ner....!!
Nu har alla 3 ögoninf. hoppas de inte blir jätteförkylda bara.
Ska du adventspynta i veckan? jag ska väl börja att städa köket först & sen sätta upp gardiner m.m.
Jag ringer nog i morgon så ska du få höra nåt!
Kramelikram /265