24 mars 2008

Minus 30 i natt

Helgen för mig har gått i ÄTA temat, har inte ätit så här mycket sedan jul tror jag*haha* men det är det värt;)
Finns det något godare än torkat renkött,renbog och fläsk? NÄÄÄÄÄ ;)

Vi har då verkligen haft tur med vädret i helgen, dyng kallt på nätterna och toppen fint väder på dagarna!! Underbart härligt.



Hundarna har fått sprungit av sig och min lilla malamute tik har tydligen oxå fått lite för mycket mat i helgen så hon ser ut som en boll*fniss* nu blir det hård träning tills utställningen i maj=)


Här har min lilla tjej tippat över en STOR snöboll=)


Här ligger vi och vilar en stund, gott med snö


I går var vi i lappkåtan och grilla korv och myste lite!!
Hoppas eran påsk varit lika bra? Ha det så underbart i dag nu!!
Så ses vi i veckan igen=)
Kram på er!!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefina bilder du visar!!=)
Ser gott ut med ost och kex,och torkat renkött är det bästa jag vet ju!Vilka fina hundar du har och lillflickan ser ut att ha skoj på snöbollen.=)Fin bild inifrån lappkåtan också!Ha en fin annandag Påsk vännen!

Kramar Maria

Anonym sa...

Ja, påsken har varit jätte super bra! =) Och tur med vädret är bara förnamnet =) Nu är man mysigt trött och slö efter en massa dagar ute =) Kram

Linneagården sa...

Myste & LAPPKÅTAT?.....men hahaha, hihi.
Ok, nu är jag lite elak, men tror att det ska stå lappkåtan väl?!

Snart är det tv-time & då ska vi fika! Kanske du & jag skulle ha börjat tagit kvällspromenader framöver, då peppar vi ju varandra till att gå. Jag behöver ju stöd där!!

Kram my friend /madelene

Anonym sa...

Åh så mysigt! Skulle också vilja fara ut och äta smågott. Bara vart ute och pimplat en enda gång i karlsbacka, och det bjöds då inte på någon fisk i den tråksjön.
Hehe, ja tänkt att det är så liten tid kvar.. Känns som igår då det var flera månader framför en, och nu är det ju cirka 7 veckor kvar till hon ska pluppa ut! (Om man har tur..) hehe. Hade bra!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för fina ord hos mig...klart du får länka...ska länka dig med!!!!!
men såååå underbart det ser ut ju!!!Så vackra bilder!!!!!
mysigt med picknick ju!!!Ja helt underbart ju!!!!!Här har med picknickats lite i dagarna...mysigt!!

God fortsättning!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(\ /)*********************
( ..) ♥ KRAM MILLAN ♥
C('')('')*****************
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~