28 maj 2008

Blommor

I dag blev det lite blommor=) Börja längta tills det kommer lite blommor ute oxå,vissa har väl börjat komma lite smått,men bra lite;)
Krukan är från Englamaria
Och bara för att jag måste skriva det=) I går fick jag oväntat besök från Kristineberg=)
Så härligt det var att se dom,jag har inte träffat dom sedan jag var sju åtta år och i går kväll stod dom i min hall=) VA? hur hitta dom hit tänkte jag!!
Så underbart,fanns en hel del att surra om kan man säga=)


Skeletblomman börja få små skott överallt,undra hur stor den tänker bli*hm*
den e ju rätt stor nu=)


Den här vet jag inte änns vad den heter*hm* men den hänger och blommar fint i ett litet hörn för sig själv;)
Det är roligt med blommor,det är så roligt att få!!
Nä nu ska jag skynda mig ut till min underbara familj=) gubben ha fixat galler till grillen jag har gjutit,så i helgen blir det att grilla lite (ja om vi hinner),man måste ju ta och dra ett varv på byns marknad i helgen oxå,det lär väl ta 2min att springa igenom den sen blir det stugan och mysa med familjen=)
Kram på er alla!!




6 kommentarer:

Linneagården sa...

God kväll i stugan!
Vad fina blommor du har fått. Jag skulle köpa mårbacka idag, men de skulle komma om en vecka...håhåjaja!! Idag har T målat baksidan & barnen har planterat lite tagetes vid lekstugan. Vi hoppas över marknaden på lö. för ska ju ha loppisen öppen, men kika för mig oxå...
Vi hörs snart. Kram & Godnatt.
//madelene

Christina sa...

Så fina blommor du visar.
Önskar dig en skön dag
Kram

Synnøve. sa...

Den där skelletblomman var läcker. Vart får man tag i en sån?
Hängblomman är nog en typ av novemberkaktus om man tittar på bladen.
Hoppas det blir en fin dag hos dig ialla fall....
Kramen från mig.
Synne :D

J....y sa...

Spännande blommor du har!!!
Men överst ser jag Pelargoner, och dom är inte så lite spännande domheller! Mina "favvosar", fast min dotter tycker att jag är skit-tråkig! Haha!!!
Kram från Jenny!Ha en bra dag!

Unknown sa...

SÅ fina pelargoner du har,ja det är roligt med blommor!Fin liten kruka du köpt.Det är en kaktussort iallafall..blomman du har som blommar och har fått så många fina blommor!Blommorna blir knytnävsstora och är jättevackra..min bror har haft en sådan och han lyckades jättebra han med att få den att blomma!Kommer inte ihåg vad den heter,har haft en sådan själv..men jag lyckades inte få den att blomma.Den är inte så lätt att få att blomma,men du har lyckats så bra..så vacker den är..den verkar trivas där i hörnet!=D

Kul att grilla..och kul med marknad med,hoppas ni hade det skönt i stugan!=)

Kram Maria

Unknown sa...

Hihi..det blev visst många gånger av ordet blomma i texten jag skrev.=D