22 maj 2009

fredags kvällen bjöd på

God kväll i stugorna
Här har vi inte varit framför datorn många timmar på slutet, men en hel del annat har vi pysslat med istället;)

Min kära son har hunnit varit i turkiet med sin far.
Men nu är han hemma med oss igen=) och då är de naturen som gäller i mellan åt;)
Är de en myra jag ser =)

Undra om M får någon fisk där borta



Nä vi hade ingen fiskelycka,men tur med vädret och gott fika=) de räcker långt.



De är så fridfullt att vara ute och lyssna på kvällarna.







Jag undra i bland vilka som hänger ut slipsar i träden=) och ställer ut stolar mitt i skogen där man aldrig kan tro en människa varit på hundar år =)








































Men angående fridfullt i naturen, så rottisen sprang i väg(hör inte till vanligheten) men han gjorde det,men kom tillbaks direkt jag kalla men syndes att det var något i närheten, och när vi tog bilen och skulle åka upp på vägen igen så ligger de en hel död fågel av större storlek utsprid över vägen, de var inte bara en fjäder, då kändes de banne mig inte längre fridfullt=) jag undra vad som hänt här medans vi var nere vid sjön*hmm* Tåla att funderas på;)
Det var allt för mig på ett tag igen;)
Jag ska springa in till er och titta lite snart.
kram fråån mig till dig =)
JOOOO=)
Idag fick jag jätte fina blommor,paprika osv=) kommer bilder på plant osv längre fram=)
Kjam igen

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Så skönt och fridfullt det såg ut...
Ja, inte det där med fågeln förtås. Har du kommit på vad det var?
Han ser så go rottisen. Var det kanske en myra han såg iallafall...

Jodu, vaken, jobbar och har bakat bröd. Mitt i natta....
Men snart får jag sova.
Ha det fint nu idag och jag hoppas du får sol.
Kramen Synne.

hemma hos Bus sa...

Vad härligt ni har det.
Jo, vi bygger en ny veranda. Kaoset råder just nu, röran är total men det blir nog bra när det är klart, hi,hi. Kram

annette sa...

Förstår att Ni njuter av lugnet och tystnaden i naturen om kvällarna, så fantastiskt att ha så nära till allt det underbara, och Du / Ni tar vara på det oxå vilket inte alla gör som har möjlighet.
Vad sjutton hade hänt med fågeln? Har Du listat ut något så här i efterhand?

Njut nu och ta vara på tiden tillsammans med Dina nära och kära!

Kramen //annette

Svedje sa...

Nu finns det lite mer bilder... Kram

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Underbara bilder.
Kram.

Unknown sa...

Åhh,vilka fina bilder,man känner lugnet och stillheten!men dom sista bilderna på fågeln var mindre fridfull,kanske någon rovfågel som tagit en mindre fågel.
Fina bilder på dina barn och vovven!Skönt att vara i skogen och få stillhet och ro!=)

Jättefina bilder från sjön som ser så vackert spegelblank ut..fint när man ser molnen speglas i vattnet,vilken mysig dag ni verkar haft!

Inte varje dag man ser slipsar i träden och stolar sådär mitt i skogen!

Kram Maria