15 december 2009

Lång ledigt snart

Go kväll i stugorna
Ja nu närmar de sig jul OCH LEDIGT=)
Gubben i huset kom för några veckor sedan hem med en gran i armeringsjärn som var fast gjutet i en betongklump=) som han hade gjort på jobbet.

Ja ha tänkte jag, vad ska jag göra med denna? Sen så kom kära Carina och Lars hit och Carina fastnade för den och ville göra adventsgran av en sådan,de fanns tydligen liknande på jojo men de var enkelgran. Detta är ju dubbel. Jag tänkte ju faktiskt oxå göra adventsgran av våran, men de hann sig inte med... Så jag klädde den med glitter och ställde den ute på bron.
Det får duga i år =)
Okej. Ja dessa kakor skickade ju syster till oss, men jag ska baka dessa i helgen. He va så gött å tugg på =)
Ha nu en fin vecka.
Kram från oss

9 kommentarer:

annette sa...

Tycker Du fick till granen riktigt snyggt jag, så fint ihop med de övriga sakerna.
Baka kakor skall Du göra, tur jag inte bor så nära Dej för då skulle det nog bli mkt fika och alldeles för många kilon på kroppen.

Tack för Gratulationer!

Ha det så skönt nu och hoppas Ni fått mkt snö för det har vi fått;)


KRAMAR!

annette

hemma hos Bus sa...

Vilken läcker gran...
Dom kakorna ser allt goda ut :O)
Hoppas att ni klarade er utan feber och annat. Mina busar blev sjuka båda två efter vaccinet. Trist! Men, men det är ju tur att det går över.
Hoppas att ni har det bra. Kram

Unknown sa...

Så kul och annorlunda gran din gubbe
gjort,blev ju fin när du pyntat den och kakorna ser så mumsiga och goda ut snor med mig en innan jag kilar iväg.=)

Ha det så gott,
Kram Maria

Unknown sa...

Hihi,läste vad annette skrivit..ja tur att man inte bor nära dig vännen då skulle man ju bli rund som en boll för allt du bakar ser så läckert ut!=)

Kramis

Unknown sa...

Fy,sååå kallt,brrr!Ja här hos pappa
är det bara 7-grader men där jag bor var det kring 24 grader idag men ni har det ju ännu kallare,huu!!
Skönt att vara inne i värmen då!

Kram Maria

annette sa...

Ha en underbar helg men frys inte ihjäl däruppe i Norr;)

Kram //annette

Bloggullet sa...

Jag önskar dig god jul.
Julkramisar

Svedje sa...

Du får väl titta på den innan du skickar den till mig...=) kram

Svedje sa...

Du får väl titta på den innan du skickar den till mig...=) kram