15 augusti 2010

Hjortron blev hallon

Det årliga turen ut till svanavattnet.

INTE ETT ÄNDA HJORTRON på våran favvo myr.
Men vi fick oss en skön förmiddags tur i naturen iaf.
Så gick vi ut till stugan och titta så allt såg bra ut=)

Å den stod kvar i år oxå.

Sen var det dags att gå tillbaks för vi visste att hallonen väntade på oss iaf, så vi plocka en halv timme och fick ihop 3.5liter.

De blev sylt så klart direkt.

Blev ju fyra stora burkar så vi klara oss ett tag;) Vi äter inte så ofta sylt så jag skulle nästan tro att vi klarar oss till nästa år till och med.


I går kväll bakade jag krämbullar.
Å det e som lika gott varje gång=)

De var allt från mig denna söndagen.
Nu ser jag fram i mot helgen som kommer.
Då kommer nämligen kära Therese med familj så vi ska ha en trevlig helg i stugan.
Längtar.
Kram från mig.

2 kommentarer:

H@nn@ sa...

Hej.
Tack för kommentaren, dom är så underbara. har fått känna på den jobbiga sida att sälja dem. Vill inte, men jag vet ju att det måste göras.

Gud så mysigt ni haft de, men inga hjortron. Men hallon är inte så dumt. Dessutom krämbullar brukar alltid gå ner i magen.

Kramar Hanna

annette sa...

Vilken härlig helg Ni hade förra veckan, hoppas Ni har det fint nu oxå och att det gått bra på utställningen idag!

Kram

annette