14 oktober 2011

Ebbas minibaggisar,bullar och mocka rutor

 Ja då var det fredag igen då!! Tiden springer i väg för man har alltid något som skall göras och har man inte det så fixar man sig något att göra i mitt fall!!
Börja dagen men hemma kokt svart/rödvinbärs saft och ägg mackor :D
 Idag stod jag och baka direkt från morgonen 07:30  och 11:30 var jag klar :O 
Tog lite tid, jag som bara skulle göra en sak.... BRÖD
Men som ni ser på bilden ovan så blev det ju bullar med pepparkaks krydda och mocka rutor oxå =)
 Kanon recept som jag fick av Carina,lätt och super gott blev det, och jag vet att det blev så gott just bara för att man inte knådar ihop degen efter första jäsningen!! Luftigt och gott.
Ebbas minibaggisar med sesamfrön!!
Nu önskar jag er alla en trevlig IDOL kväll och härlig helg!!
Kram från mig

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Gott bröd måste jag säga.
Har du nått recept på de där minibaggetterna? såg goda ut alltså...
Kram Synnöve.