2 februari 2008

Vad är detta för fat?

Jag undra om någon vet vad detta fat skall användas till?
Jag testa ha den som socker skål i dag *fniss*


Ja vi skulle ju vara i stugan i helgen, men vi åkte hem i dag, då stugan ligger ute vid sjön så storma det på bra där! Men vi hade det himla mysigt de dygn som blev med att laga mat på den vedeldade spisen(blev många varma mackor i mackjärnet)*tihi* men det blev även en "stut" med älgkött.rålök,sallad och potatis sallad! Jami;) Och till lyse inne hade vi värme ljus i hela huset!!


Lär nog bli lite bloggande för mig i veckan för jag ska tillbringa några dagar i Vilhelmina och tapetsera och måla ;)



Ha en fortsatt bra helg!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan syster... kents gissning på fatet va ett askfat... jag har ingen aning.. kram

Anonym sa...

haha!! blä:( nu vill jag inte ha socker i det;) haha fast jag har ju diskat och fnissat upp den ;) ja men det kan nog stämma att det är det!! Låter rimligt. TACK. kram på dig syster yster

Cia sa...

Tänkte också på askfat när jag såg bilden ;) Men sockerskål känns mycket trevligare så jag kör på en vild gissning och säger att det absolut måste vara en sockerskål ;)

Vad roligt med en till som heter/kallas Cia :D Inte ofta man träffar på sånna!

Linneagården sa...

Askfat? nix, det tror inte jag!
Men har inge bättre förslag just nu....haha.
Jag tycker det passade bra med socker i den. Man hade smör i liknande fat förrut, men de var nog lite större. Antikrundan spekulerar...
Det du berättade ikväll har liksom satt lite "griller" i hjärnan, varför.. -inte bra!!
Vi höres & Lycka till i morgon & kör försiktigt.
Kram /systra di

Tina sa...

Skapat en blogg, om du vill kolla in http://smillasmile.blogspot.com/

Lene sa...

Hei på deg. Det var et nydelig lite fat. Jeg tror ikke det er noe askebeger, men tror med på en liten kuvert-smøørskål eller noe. Funket jo superfint som sukkerskål :)

Oj... Jeg leser lengre ned her om tatooplanene dine - eller nå er det vel kanskje gjennomført. Hjeeeelp - vet du, jeg er generelt ingen pyse - men akkurat tatovering står for meg som skrekk og gru, hihi :)

Deilige dager dere har hatt på hytta, og jeg rapper med meg den piroger oppskriften. Mmmm..

Ha en fin dag :)

Unknown sa...

Låter ju jättemysigt,ni hade det säkert hur mysigt som hellst,älgkött är gott och det andra med.=)Kanske varit en smörbytta,vad vet jag..men den passar ju utmärkt att ha socker i.=)

Kramkram