21 september 2008

sola skin å katta grin

Hallåj
I dag har vi varit ute hela dagen,så himla skönt väder.
Jag tog och baka en äppelkaka så vi hade något att fika på i den ljuvliga solen.

Ja som ni har fattar så älskar jag ju hundar,jag har ju levt med dom sedan jag föddes så det vore ju konstigt om jag inte skulle ha en hund nu?*hihi*
Fast att dom som känner mig vet ju om att jag var bara några minuter från att dö när jag var 6år gammal.
Jag blev ju riktigt biten av en hund över magen.......
Men hunden hade hjärntumör så det slog runt för han!
Men inte e jag hundrädd för det,den var ju sjuk.
Och jag kan ju inte dömma ut alla människor heller,bara för att vissa är sjuk?

Här springer min lilla tysk med sin kära rosa pipis;) rosa passar honom så bra i färg;)
Kiwok hon ligger och sola sig lite.


Nico,ja han undra nog bara vad han ska hitta på för bus!
Han är 5 månader nu. Tiden går så fort



Här ligger nico och myser med matte lite.


Dumma hundar,varför vill dom in i hundgården när man får vara lös och springa fritt?


Jami,undra om det finns mat kvar i grillen



Dragkamp men lilla busiga nico måste oxå vara med på ett hörn.
Nu hoppas jag att er helg varit lika bra som min?
Kjam på er


14 kommentarer:

Chubby Chieque sa...

Hej,

Jag fascinerar dina ord som rymmar. Eller, är det rätt ord och bokstavat?

Hmmm... IAF "nice word for ryhmes".

Coola hundar med!

Pixi sa...

Det e tur att att du hade så mycket råge i dej som barn som inte drog alla hundar över en kam ,o vad bra ,annars hade du inte haft dina 3 älsklingar hos dej..det e som att rida ,bara på det igen ..Så stor Nico har blitt nu..!! Min Ebba e oxå "stor" ,synd för jag tycker valptiden e magiskt kul! Må gott denna sköna söndag ! Kjam!

annette sa...

Så skön söndag Du verkar ha haft både med hundar och äpplekaka, har själv njutit av vädret en stund annars mest tagit hand om smutsig fjälltvätt och smutsig bil, undrar om alla insekter satt sig på min bil, fick bara bort hälften skulle jag tro;)

Ha en bra start på veckan!

KraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaM
//annette

annette sa...

Då köper jag en sådan maskin imorgon dag;)

Kram //annette

J....y sa...

Vilka härliga "hundbusbilder" du serverar i dag!
Nico ser snart ut som en "riktig varg"....
Älskar bara dragkampsbilden där han kaxigt öppnar hela gapet över rottisen...Haha!
Snacka om tuff!
Kram, Jenny (-:

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Så fina bilder på dina fina hundar.Så stor Nico har blivit.
Tiken är en annan goding.
Dragkamp är skojsigt ju.....
Kram på jyckar. Ta hand om matte.
Synne.

Christina sa...

Villken härlig söndag du har haft....
Äpplekaka och hundar....kan det bli bättre?

Ha det gott vännen
Kramkram

Anonym sa...

Gud vad jag tycker Nico är fin!! Ses snart, kram

Hannele på Hisingen sa...

(Kom ihåg sonen som ramlade i jordgetinghålan och blev rejält biten, men inte är han rädd för getingar för det :)

Anonym sa...

(Tydligen inte alla som är allergiska.
Ha en skön kväll, kram.

Anonym sa...

(jag minns, hur lugn sonen var, fast det var så många bett, han hade inte börjat skolan än. Han är vuxen nu, och han minns detta, men är inte rädd alls)

annette sa...

Jag har vaxat bilen för hand idag, kom på att maskin kanske jag skall vänta med något år, bilen är bara ett år gammal, men då jäklar blir det maskin för fy så JOBBIGT det var!

Ha det så gott!

Kramis //annette

Anonym sa...

Hej dyngsprätt...
Jag vill oxå bo i hus och kan toka mig på gårn som ni gör.
Men man får väl vara en betong filur ett tag till.

Kram kram
/Frida

Unknown sa...

Jättefina bilder på dina fina hundar!Dom ser ut att mysa och ha kul att busa med matte.Nico har så vacker teckning,ser ut som en varg tycker jag.=)Fin hundgård ni har åt era hundar,dom har det nog jättebra hos er!

Fy,så hemskt det som hände dig som barn,skönt att du klarade livhanken.Många skule nog blivit hundrädda efter en sådan svår olycka...men det är ju som du säger inte hundens fel att den är sjuk,eller att det finns hundägare som inte kan uppfostra hundar.

Min mamma råkade också ut för en otäck olycka när hon var liten flicka.Hon blev biten av en hund i kinden,så hon fick ett stort ärr..och hon blev hundrädd efter det.Hon bodde i en by där det fanns många lösspringande hundar.

Hoppas du har en bra dag vännen,
kram från Maria