1 oktober 2008

En härlig onsdag

Hej hallå på er alla!!

Har inte hänt så mycket den här veckan än,vet inte om jag är trött än sedan lördagen*haha*
Det är hårt att gå ut uppe i lappland och sen när man inte går ut så ofta heller.
Nä då så illa är det faktiskt inte, jag är lika pigg som vanligt.(damp cia)
Jag har varit ut på lite turer men dock var det inget spännande,mer än en äldre dörr (som du M får se i dag)och en nyckel!!
Jag har aldrig sett en sådan stor nyckel förr=)
Hade lust att "sno" hem den men jag våga inte,ärlig som man är.
Nä nu ska jag ta och dricka mer kaffe och börja städa lite.
Ibland undrar jag och livet går ut på städa,tvätta,diska osv?
Inte för att det gör så mycket men ibland kan jag bli lej disken(vi använder inte diskmaskin heller) Kanske därför?
Kram på er och ha en underbar dag.
Me like you;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeeej..
Ja det har varit lite strul på blogg.se på fm.. Dom höll på med ngt arbete.
Precis när din kommentar kom höll jag på att skriva ett inlägg.
Visst är det typiskt.
Här ska städas idag.. Trist men nödvändigt.
Doggen blänger på mig o säger att han minsann vill ut innan jag börjar också..
Nog bäst jag gör det.
Ha de gott vännen.
kramiz

J....y sa...

Gokväll!
Säger som Christa här ovanför...kommentarer och strul....fast i dag har det gått bättre!
Hoppas din disk inte var alltför stor och intorkad!
Usch, ja...ibland undrar man om det ska vara så livet ut, men det ska det nog...bädda, städa, tömma sopor, torka diskbänkar, dammtorka, putsa fönster, tvätta, vika, stryka,laga mat....och sen börjar vi om igen!!!
Haha!Fyyyy, så trista jobb det är i hemmet!
Kraaaam till dej där i diskbaljan!
/7Jenny

annette sa...

Hallå!

Visst blir man trött på "skiten" ibland, men en sak tycker jag faktiskt om att göra och det är att diska, vilket sker för hand, tycker det är lite avkopplande och skönt att stå där med händerna i ett "luddrigt" vatten;)))

Kramen //annette

Synnøve. sa...

Hej och godförmiddag.
Den nyckeln var stor.
Så du har det tufft nu hehe.
Det kostar att ligga på topp fniss.
Livet består av precis det du skrev. Men du glömde en sak. Kaffet vännen....
Kaffet! Utan kaffe funkar man inte.
Kos dig i höstrusket nu, det gör jag.
Kramen från mig.
synne.

Pixi sa...

Vi var på ett riktigt gammalt ställe i våras där de hade förvarat gamla nycklar fr förr,såna som du visar fast det var 9 st oi olika storlekar,blev sugen på att ha såna själv,memn vad ska man med dem till..haha
!=)

Unknown sa...

Ja det var en stor nyckel,säkert väldigt gammal.Ja,vardagsbestyren kan kännas tunga ibland,är själv inte så förtjust i att diska.

Var till min stuga igår,var en riktigt fin höstdag.Kom snöflingor på morgonen,men sedan kikade solen fram.Det var skönt med lite skogsluft..tog några bilder som jag satt in idag från stugan våran.
Idag så snöade det igen på morgonen,det var bara 0 grader härhemma idag,brr..känns att vintern inte är så långt borta.
Ha det så bra och sköt om dig vännen min!

Stor Varm Kram från Maria

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej igen...på återbesök är jag. Förstår att huset är bekant, det står nere i ufors. Vilken häftig nyckel. Städa lugnt och ha en bra dag. :o) C