27 november 2007

Ett annat recept




Jag bakade ju drömmar i lördags oxå men jag var tvungen att göra Elvys drömmar oxå för det finns inget som slår dom! Så spröda och goda, dom blir ju inte så "fin" men dom andra drömmarna får stå för finheten=)
I dag ska jag nog bort i gårdan å ev få mig lite glögg=) mumsigt va?


Recept
150g margarin
3dl socker
3dl vetemjöl
1tsk vaniljsocker
1tsk hjorthornsalt

Rör först smöret med socker bara så att det blir blandat.
Tillsätt de övriga ingredienserna.
Rulla runda kulor & grädda.
i 150grader i ca 20 min
under mittersta falsen!!!

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Tack för ditt besök i min blogg! Här blir man ju gottesugen på din blogg! Slurp!

kamomilla

Smycka dig sa...

Hejsan tack för besöket på min blogg, gott fika är alltid välkommet, jag bor granne med ett lantbageri så jag är lite bortskämd....När vi äter lussebullar är det jag som petar bort russinen och inte barnen..hihi.
Ha det bra hit kommer jag fler gånger...
Lotta

Linneagården sa...

Tack för goa kakor & trevligt sällskap idag. Har du tänkt nåt mer på?, du vet!
Ser att du lagt in lite julbilder på sidan, man kanske skulle uppdatera lite!!