11 mars 2008

Farväl min vän

I dag är en sån tung dag,jag tog bort denna fina dam som jag fick av ett par för 8år sedan!


Vi har delat så många fina och jobbiga dagar tillsammans,hon har tröstat mig när jag varit ledsen,hon har alltid stått vid min sida i vått som tort! Hon har lärt upp alla mina hundar till lydiga fina hundar,dom som inte gjort som hon har blivit lärd har fått sig en omgång tills dom lärt sig! Det är och har varit en underbar hund,trots våra dunster ibland!!
Å vad jag kommer sakna dig min trogna vän,hoppas du får det bra nu.
Du har redan lämnat ett stort tomrum efter dig!
Så vill jag TACK dom som hjälpt mig i dag så jag inte var tvungen att vara med!!
TACK Veronica för att du fixade med allt!
TACK Therese som for och hämtade henne åt mig och lämnade henne!
TACK Erika som stått ut med mig i dag!
TACK Lasse för hjälpen!
Ni är guld värd i mina ögon!!
TACK

20 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så ledsen jag känner mig när jag ser bilder på henne. Hon som var så otroligt fin! Satt och kollade gamla kort med vanja häromdan, och det var massor med kort på lilla ronja, jag och vanja när vi var hundvakt åt henne en gång för nå år sedan. Sörjer verkligen med dig! Hon var en underbar hund.

Synnøve. sa...

Det är alltid svårt att ta farväl av en trogen vän. Jag sitter här och tårarna trillar när jag läser ditt inlägg. Sörjer med dig. Vet hur det känns.
En jättekram från mig långt bort.
Synne :(

Anonym sa...

TILL RONJA/MARLIE

ja det är himla svårt,idag känner man sig så tung i ögon och huvudet,och såååå himla tomt utan henne, ingen som springer tusen meter framför dom andra när vi är ute efter leden, det var ju alltid ronja jag ropa på när alla skulle komma=( nä fy!! ha det så bra. kram

Anonym sa...

CiaFiaLottaHundSprätt... har tänkt på dig hela kvällen =( Tur du har en underbar familj, två underbara hundar till.. och underbara vänner runt dig..
I morgon får du prata ut allt du vill.. hoppas natten inte blir för tung!

En STOR varm kram

Brunkullan sa...

Å usch..jag beklagar! Inte kul att mista en familjemedlem:(

Kram
Susanne

Anonym sa...

Finns här för dig när du som helst vill! det där var det minsta jag kunde göra för dig min vän! Förstår att det är tomt och jobbigt! Men kom ihåg att tveka inte att messa eller ringa när det blir jobbigt! =) Stor KRAM till dig!

Anonym sa...

Hejsan Cia
Jätte ledsen att du var tvungen att ta bort vovven..
Vet hur det känns men du du kan få en schäfer av mej hon är billig just nu he he. Sköt om dig kram Annika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej.....skulle tacka för kommentarer o grattningar o gissningar!!Kom ju helt av mig nu....
ååååå..såååå hemskt...lider med dig!!!
Förstår hur du måste käna nu...känner med dig, ögonen tåras!! Ja, vi har en som går på sista verse här...men så svårt juuuu..han är 16 nu..japp 16 år!!!!

Kommer aldrig klara av det!!

Men jag säger som synne...sörjer med dig !!!!
Olidligt är vad det är!!!
Mina tankar kommer gå till dig i kväll!!

Skulle säga att du gissa rätt, tillsammans med 8 andra, blidde lottning o tyvärr...
Men vill gjärna ge dig ett tröst pris, eftersom du var först på att gissa rätt!!...så om du vill maila mig din adress!!!

millan.orrben@hotmail.com
Tänker på dig!!!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~

MOONLOVER´S sa...

TILL E
Snart syns vi då ske ma surr=) kram

TILL THERESE
Jag vet att du finns, du är så snäll!! Vi hörs så vi får planera=)
KRAM

TILL ANNIKA'
Haha,hum tror inte jag vill ha den där schäfern;) hihi hon får du behålla;)
KRAM

Anonym sa...

Gumman, du ska veta att tårarna rullar ner för mina kinder när jag skriver d här, känner med dig, Ronja kommer att vara saknad, hon har ju som hängt med ett tag. Hon hade några år på nacken och har haft ett underbart liv med dig, och d är svårt för en hund som har turen att hamna hos dig att inte få ett underbart liv. Goare djurmänniska får man leta efter. Att hjälpa dig var d minsta jag kunde gör, även fast d inte var d roligaste. Önskade dock att jag kunde ha varit kvar i krokarna när d hände. Du ska veta att jag tänker på dig, å tveka aldrig att ringa oavsett vad d är....Kramar till 1000.

Unknown sa...

Åhh,blir också ledsen när jag ser din vackra fina hund,blev hon sjuk?
Jättetråkigt ju att behöva låta ta bort sin bästa vän,hon är ju bara sååå vacker,så fina bilder..känner mig så sorgsen när jag ser på dom.=(Tårar faller på min kind...

Varma tröstekramar från Maria

Unknown sa...

Sörjer med dig..mina tankar är hos dig just nu,tänker på hur svårt du har det..vill så gärna krama om dig just nu gumman..

Anonym sa...

TILL V

Tack och jag vet att du finns, du ställer ju alltid upp å jag får så mycket fint av dig jämt=) jag önska jag kunde ge dig lika mycket som jag får av dig=) Kram på dig gumman

Synnøve. sa...

Hur mår du Cia?
Saknar dina inlägg.
Kram Synne :D

Cia sa...

Vad ledsamt, vet precis vad du går igenom. Hundar är underbara, bästa vänner, familjemedlemmar, barn, allt man kan tänka sig och det blir så tomt när dom försvinner. Man vänjer sig aldrig. Massor av tröstkramar!! /Cia

Cia sa...

http://hem.passagen.se/susanna2/bron.html

Anonym sa...

...*gråter*... lilla underbara ronja... varför tog du bort henne... har tänkt ringa dig i en vecka nu men det har ändå inte blivit av.... jag ringer imorrn.. vet inte riktigt vad jag ska skriva... blev så paff nu när jag gick in på bloggen å såg ditt inlägg.. tänker på dig.. kramar syster yster

Anonym sa...

Hej gumman!!! Jag blir alldeles gråtfärdig när jag läser detta...jag tänker på dig i massor! Kramar från mig & Enzo

Anonym sa...

TILL EVELINA
ja det är inte roligt, minns ju din milton=( fy!! Men hoppas att ni har det bra och att du trivs i mamma rollen=) Hoppas på att kunna träffa er snart. kram

Anonym sa...

TILL SYSTER

ja jag får nog ringa dig i morgon för det blev så stressigt i kväll och ni skulle ju se tv ändå, men vi hörs i morgon. kram på dig