31 mars 2008

Smultronsaft

Cocosröran
När man har kavlat ut degen smöra man degen och sen strö man på florsocker*mycket*,vaniljsocker fint lager och sen cocos så att det blir ett sista täcke! Sen rulla man ihop den som vanligabullar=) Mumsigt;)
Kjam

Hallå gott folk
Lördagen var vi ju på barnkalas och sedan kom Annika med kompis och barn hit och hälsade på en snabbis, men så pass länge att jag fick slänga på dom lite skor och kläder=) Skönt att bli av med lite ibland.
I går så bidde det bullar,baka några med kanel och socker men en plåt blev med cocos, vaniljsocker och florsocker, dom blev riktigt goda=) Smakade den "röran" hos en mycket go släkting och var bara tvungen att göra lika för det var så himla god smak!!
Och medans degen låg under duken så passade jag på att koka smultronsaft!!
Ungarna uppskattade att få nybakta bullar och nykokt saft till efterrätt=)
Ja även vi gillade det;)
I dag fick jag träffa min kära Frida från sollefteå=) Ja det var riktigt roligt,man bara skratta och ha roligt när man är i närheten av henne,lika dant varje gång=) Synd bara att jag gatt fara tillbaks på jobbet så fort=(
Ha en riktigt bra vecka alla glada=)

8 kommentarer:

Linneagården sa...

Mmmm, de med cocos lät extra mumsiga. Jag vill oxå koka saft, det låter så hemtrevlig gott.

Ja, jag börjar bli less på vintern, har börjat att sortera bort vinterkläder så nu tvättas & sorteras det här.
Nu ske busongan i säng.
Kram kram från mig

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Smultronsaft,var i hundan hittar man så mycket.Vi får ihop 5 strån på landet dottern o ja.Men gött lät det.Kram Peter.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men såååå mysigt det lät!!!!
Smultronsaft...mmmm SOMMAR!!!!!!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Synnøve. sa...

Smultronsaft.....
Sommar.....
Grädde.......
Låter gott.
På norska heter smultron, markjordbär
men som Peter frågar dig, vart hittar man så mycket smultron så det räcker till saft?
Ska koka på svarta eller röda vinbär i veckan. Måste tömma frysen på lite.
Kan du inte lägga ut recepet på den där cocos röran? Lät så kletigt gott hehe....
Kram Synne :D

Anonym sa...

Tusen tack för dom goda bullarna och saften :D Du är go du tjejen! Du känner mig för bullarna gick ner på en gång...haha! Kramar!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Tja igen,trött i hela kroppen har ju börjat jobba.Gick o la oss 22 igår har inte hänt på flera år.Hoppas allt är bra.Kram Peter

Anonym sa...

Till Tezz=)
haha, ja det var ju tur att dom gick ner,någoe må man ju få i magen jööö=) Kjam på dig

Unknown sa...

Åh,så goda bullarna ser ut,sååå mumsiga,får lust att smaka på en,hihi.Bra tips,nu måste jag prova att baka dom jag med..låter så smarrigt!Så duktig du är..mmm,smultronsaft låter gott,kan tro att dina barn gillade hemkokt saft med bullar,toppen!!
Nu,ska jag sova så jag säger gonatt!

Nattiskram Maria