20 april 2008

Mysig butik

Go`kväll
Ja men då har man varit nere i sthlm och gjort stan så att säga,jag har sprungit i affärer så att fötterna gjorde så ont=) Men det var det värt;) På vallingatan(bakom drottningatan) ligger denna butik,det var så mysigt där inne,kassan var riktigt gammal,sådan man vevar för att få ut penga lådan och kvitto=) allt var i gammalt stuk! Luktade kryddor i hela affären.
Jag hann klippa mig hos en frisör på drottningatan oxå=) Jag har/hade jätte tjockt hår tidigare men dom har tunnat ur och klippt upp håret så det känns så skönt att få ha lite mindre hår=)
Sen var vi ju tvungen att gå en sväng på biblioteksgatan oxå,men det kändes lite dyrt på den gatan så där bidde det inget!
Köpte lite jordgubbar på hötorget och kläder till mig,sambon och barnen runt sergel/plattan osv!
Å något man saknade hem i från var väl riktigt kokt kaffe=( dessa latte med vanilj osv,ja visst de e gott men inget går upp mot nykokt kaffe hemma=)
Köpte mig en riktigt fin skinjacka, blev en sådan som hela sthlm gick runt i,men jag gilla den ändå;) Den var väl i dyraste laget men å andra sidan så köper jag inte så ofta kläder till mig själv så någon gång får man väl kosta på sig;)
Det var en trevlig tur och jätte fint hotell och trevligt sällskap och SKIT god mat på texas longhorn!!
I går så kom min sambos bror och hans flickvän på besök,det var jätte trevlig! Jag fick då skratta riktigt mycke;) hihi.
I dag fick jag äntligen träffa min Frida och det var lika roligt som vanligt.
Dagens middag
I går tog jag upp en älgstek och banka ut skivorna och la i marinad.
Till det gjorde jag hasselb och hemma gjord sås på peppar rot och skyn från stekekötte=)
Gattare än silla;)



Ha en fin vecka nu!!
kram på er alla

13 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm,låter som du haft en riktigt fin och lyckad resa,kul att shoppa..men man blir trött av att springa i affärer!Så fint att du fick fixat ditt hår,alltid så skönt att bli ompysslad hos frissan!Kul med ny jacka,något måste man få unna sig ibland.=)
Du..den där älgsteken och hasselbackspotatisen ser jättegott ut,sååå smaskigt,du är nog toppenduktig på att laga mat gissar jag!Välkommen hem igen från den stora staden,borta bra men hemma bäst!=)Sov så gott sedan när du lägger dig!

Kramis Maria

Unknown sa...

Joo,vilken mysig butik på bilden,den skulle man vilja besöka!

Kramar

Christina sa...

Så trevligt du haft det....
Den maträtten låter inte helt fel, ser god ut.
Önskar dig en skön vecka
Kram

Anonym sa...

Mysig blogg!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Satan männska kok kaffe är det bästa,men här i södern vet ingen vad det är.En go kopp o en knäckemacka med ädelost o dagen är räddad.Kram Peter.

Pixi sa...

Oh vad det lät trevligt ..så snygg tattoo på ryggen du har...vill oxå haaaaa..Kram !

Tina sa...

Härligt med sthlm på våren =)
Inge är förlamad på höger sida och kan inte prata, så det var superjobbigt med alla känslor, men det känns bra att vi äntligen tog oss dit och jag hoppas att det inte dröjer så länge till nästa gång igen, för man känner att man behövs för att stötta.
Roligt med Frida, då kanske man får se henne nått här framöver. Kram på dig!

Synnøve. sa...

Låter som helgen var lyckad. Det är skönt.
Middagen du visar ser ju hur god ut som helst.
Vet du, jag säger som både du och Peter. Kokkaffe är bäst. Har så vi kan koka kaffe med. Brygger mest nu för tiden.
Hoppas du hunnit aklimatisera dig hemma igen nu....
Kram Synne :D

Anonym sa...

Hej Cia,

SYnd att jag fick veta sen att du var här i Stockholm.

Jo! Sergel Plaza hade jobbat som receptionist och konferensvärdinna 1999. Dem mesta som jobbar där känner mig fortfarande.

Tack att du hade hälsat på och glad att du fick skratt på mina bilder.

Kram på en skön kväll,
//chie

Linneagården sa...

Glömde ju fråga om ni hann gå i gamla stan? där är ju så mysigt.
Mummmms...
Gattare än silla, jo ja säg då dé!
Gick é bra med textningen?
Vi får väl surra nå mer framöver, nu må jag lägga mig.

kram & godnatt (lilla du), -visst var det så jag utrykte mig en gång?)
/madelene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ så kul med ett stockholms besök...aldrig fel ju...Din älg midda går ju inte heller av för hackor!!!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

Anonym sa...

svar: Ja, ska väl lacka vaggan sedan, men har funderationer på om jag ska måla den också, eller om den ska vara som den är.. har lite beslutsångest där faktiskt..^^

Christina sa...

Önskar dig en skön och solig dag
Kram