14 maj 2008

Här snöa det i dag

Hallå
Go´kväll
Här börjar det ta sig i lådorna som barnen planterat lite smått å gott i=)
Gissa om dom tycker det är roligt när det börjar komma upp!!
Men det tycker ju en själv oxå. Jag är lite dålig på att ta mig tid att så blommor,
men som tur är,så har jag en väldigt snäll släkting som vi har fått så mycket plant vi velat ha varje år! Det tackar man jätte mycket för.

På söndag gäller det,fick hem pm:et i dag,vi ska åka hela familjen och sen ska min goda vän Frida komma dit och titta oxå!!
Nu ska hon få lära sig så hon kan springa med mina hundar i svenstavik i aug;)
Det var rekord många malamuter anmälda så det kommer bli jätte roligt!
Lite fakta om hur många malamuter det finns i sverige
År2000 fanns det 82st registrerade malamuter i sverige, 2007 156 st registrerade,det ökar men det är långt i från schäfer tex som låg på 1:a plats 2007 med 2865st registrerade. Lite skillnad faktiskt,man ser ju att man inte har en så vanlig ras ändå!(fakta ur skk)

Jag har snart förbrukat denna honungs burk,jag har ju inte varit helt kry om man säger så
men en kopp tee med honung på morgonen så har man klarat av att springa på jobbet ändå.
I dag har jag jobbat rasterna för jag håller på med en grill som ska stå här hemma.
Bild kommer nog i helgen om jag hinner få klart den!
Den såg inte så himla fin ut när vi gjutit klart den men jag vet att den kommer bli bra innan den e helt klar;)
Ha en trevlig kväll,själv ska jag äntligen dra mig till soffan och äta lite goda mackor och dricka en kopp tee!
Kram på er alla

7 kommentarer:

Synnøve. sa...

Spännande läsning om antal malamuter i Sverige. Undrar om det är flera här i Norge...
Du får skaffa flera och ställa upp i draghundslöpet Femundslöpet här.
hoppas din grill blir bra. Här tänkte vi grilla men pytt....
Det blir som sagt inte det idag....
Det blåser och är grått...
Sköt om dig.
Kram vännen.
Synne :D

Anonym sa...

svar: Tackar så mycket. :)
Jajamen! Vid småbåtshamnen ja.
Hehe, jasså? Var härliga tider de me alla mysvovvar. Men jobbigt därefter, var ju lite mkt. Men då var man själv rätt liten ändå så. ^^
Hehe, jo jag hoppas hon antingen kom till helgen eller nästa vecka, längre än så har jag inte lust att vänta bebisen!

H@nn@ sa...

Hej, hur går det med din lilla valp?? :D

Hanna

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Hej igen,va ett tag sen sist.Har inte haft vare sej lust eller ork.Men ska bli ändring på det . Ha en underbar kväll.Kram Peter

Christina sa...

Va?!!!!
Snöar det hos dig och här är det snodd på sommar.
Hoppas att ni får fint väder snart
Kram vännen

Pixi sa...

Lycka till nu på utställningen!!Håller tummarna!kram P

H@nn@ sa...

Gud så sööt valpen är.. Kul att snart få träffa dem..:D Man måste ju träffa valparna för att se vem man vill ha. Är ju jätte svårt via bilder.. För ingen valp är ju ful!! :D

Hoppas det går bra.. :D
Hanna