22 juli 2008

Hjortron och fiske

hallå på er
Här ser vi en dam som vågat sig till mig i går kväll för att slinga håret=)
Vilken tokig dam;)
Fick även en förfråga i dag om att klippa en stackare=) kändes hemskt men jag får väl ge det ett försök=)
Här är vi på väg ner till vårat hemliga fiske och hjortron ställe,det är en bit att gå men det är värt de=)


Nu hoppar vi ner en bit och ser stugan som ligger där,den kommer vi sova i om ett par dagar för att plocka lite hjortron så man har över vintern.


Här är en vik där min son fick stå och dra kattmat i går=)
Många små fiskar blev det och gissa om lill gubben tyckte det var skoj.


Ja här är lill tjejen som kört fast och ropa,mamma bär mig=)

Här är stor fiskarn själv!
Det syns väl inte så bra,men det lyste hjortron överallt,hälften var klar att plocka

Jami

På bilden ovan hade ett djur legat och sovit,det var varm och platt,lite kusligt!!


Här joggar vi hemåt för att få oss lite kvälls fika!
Ha en fin kväll!
Kjam

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilken hærlig dag det ser ut att ha varit.
Vi fann hjortron på fjællet i lørdags, men de var inte mogna.
skøt om er allihopa.
Kramen.
Synne.

J....y sa...

Oj vad jag har missat på ett par dagar!
Så härligt och mysigt Ni har med hundar och ungar...fiske och bärplock!
Jag har aldrig varit så långt upp i Sverige,men en dag så......
Ser så fridfullt och "vilt" ut på samma gång.
Ja, ett är säkert...Sverige ÄR ett fantastiska vackert land (naturmässigt...Haha!)
Nico måste känna att han kommit till paradiset?
Ha det fortsatt gott däruppe!
Kram, Jenny

Anonym sa...

Hörde den där damen skulle komma tillbaka nästa vecka....;D haha

MOONLOVER´S sa...

TILL Therese
Jasså du hörde det,ville hon ha ljusare hår*hmm*