2 september 2008

Någon som vill ta en rottis




Jaha blir ni brydd om jag skriver ett inlägg om hundar=)
Men som sakt,jag skulle få ta denna kille,antingen behålla han eller plasera om honom,
men tyvär räker nog inte min tid till,det känns så vmodigt att behöva säga att jag inte kan för då kommer han avlivas innan den 15:e*gråter*
Jag hata de ordet.
Men min vän Frida har fått "äran" att gå en sväng med denna hund och han går fram som ett ånglok säger hon;)
Men andra ord,det är inte en dans på rosar att gå med han i koppel för han är STOR och drar mycket. Han är rätt ouppfostrad.
Tänk då så HEMSKT att människorna ska ta bort honom för att dom inte haft tid att träna med honom? det är ju inte hundens fel utan ägaren!
Tycker det är så illa att man köper en hund och inte lägger ner någon energi på hunden.
Men å andra sidan ibland kan man ju få ett "monster" till hund som man inte orkar och klarar av. Men det ligger i förarens intresse att få sin hund som man vill ha det till 80% cirka
Det var dagens inlägg=) Jag kände mig nästan sur i inlägget,men det är jag inte,tycker att det är så tråkigt att någon behöver dö för att man är ouppfostrad.
Tjing


6 kommentarer:

J....y sa...

Men....kan dom inte FÖRSÖKA annonsera eller skänka bort till någon som har tid, lust och kunskap?
Det måste väl finnas folk som vill ha "en liten utmaning"
Tycker som du...inte hundens fel, och synd att han ska behöva lida för detta med livet som insats...
Bodde jag närmre, hade jag plats, hade jag råd och ork..ja, då skulle han få komma och "dra runt mej" i skogarna här!!
Håller mina tummar för "söttisen"...menar "rottisen"...Krama honom. //Jenny

annette sa...

För jäkligt helt enkelt, borde kanske införas någon form av hundkörkort för att få köpa och äga en hund, finns massor av hundar som far illa omkring oss.

Kramen //annette

Linneagården sa...

Har såg STOR ut!
Nu ska jag förbereda köttfärsås till i måra. Ha en bra kväll.

Kram från mig

Synnøve. sa...

Stackars killen. Hoppas det finns någon som har tid för honom.
Han kan bli en helt superduktig hund om någon bara finner tid till honom.
Jag tycker dock att du tänker smart som inte tar honom. Du har dina hundar och har inte tid att hjälpa den här killen på rätt sätt.
Det är ännu några dagar igen till den 15 så ge inte upp.
Håller tummarna för att någon har tid för en fin kille.
Kram på dig från en ledsen Synne.
Gå in hit och kika
http://www.hviturlakkris.blogspot.com/
Så förstår du varför. Hon behöver vårt hopp och stöd.
Kram på dig.
Synne.

Unknown sa...

Verkligen tråkigt om han måste avlivas,jag hoppas verkligen att någon vill ta hand om honom..någon som kan uppfostra honom och ta sig tid för honom.Sååå sorgligt om han måste avlivas,jag hoppas verkligen att han får ett bra hem...han är ju så fin på bilderna.

Kram Maria

Fisförnäma Cia sa...

nej men oj :( hade tappat bort din bloggadress och nu när jag hittade den ser jag detta inlägg! :'( jag blir så trött på folk som skaffar djur för att sedan upptäcka att man inte hinner eller har ork.. det är ett Liv det handlar om.. inte en jäkla leksak man kan kasta bort när den inte blir så kul som man tänkt sig! förstår att du blir ledsen.. :( *går och pussar på sina hundar..*