1 september 2008

ev ny gästhund och skogstur

God start på den nya veckan/månaden får man väl säga

Dålig bild och skämtsamt:
Men jag frågade min lilla goa rottis och vi skulle ta hit en till rottis hane för omplasering.
Det bara blixtra om ögonen;) Men grejen är den att jag har egentligen inte lust för jag har som inte tid nu.
Det kommer ju vara mycket jobb säkert att få till honom för han var 3år och hade mycke valpsinne kvar=( Och så var han rätt så stor,större än en rottis får vara. så jag har ju lite att bita i om jag ska ta mig för honom.
Vi får se hur det blir;)
I lördags så var vi ner till roa/råa eller vad sjön heter,det låg mitt ute i skogen,fanns bara ett timmrat båt hus sen var det tomt=)
Men det var mysigt där.


Lill killen min undra om vi skulle fiska,men vi hade inte med några sådana saker tyvär.
Får bli en annan gång.

Sen så på kvällen så åt vi peppar salami och luft torkat renkött.
JAMI
finns inget godare;)
Nä nu ska jag ta och ringa lite så jag får klart med lite saker.Det är sån dimma ute så vi får nog vänta ett tag innan vi går ut=)
Ha en fin dag.
Kjam

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Halkade in på din blogg och ville lämna ett litet avtryck.
Vilket härligt ställe ni hittade!
Och voffen.. Va läckert det såg ut me ögonen. *haha*
Jag själv har en Cocker kille.
Han är strax tre år men fruktat barnslig än så länge.
Mkt tonårs fasoner dessutom.

Ja det krävs lite eftertanke om man ska ta hand om ännu en hund.
Den där tar ju inte precis liten plats heller.
Kikar in igen o ser hur du väljer att göra.
Ha det gott

Anonym sa...

Hej tok....
Du glömde lägga in att rottisen är som ett ånglok....
Du gör som du vill men du hörde ju vad jag sa.Roligare med tiken. :)
Nu har jag ätit min lax och ska släpa mig ut en sväng hälsa på någo som bor i hus.För nu har jag krupp att sitta i denna lgh när det är klar blå himmel.

Kjam!!

/Frida

J....y sa...

Oj, en stor rottis....och inget "litet" barn heller!

Där får du kanske räkna in en del jobb, ja...
Men tiken din såg ju glad ut i ögonen!
Vilken härlig bild! Hon verkar snäll, vovven. Jag själv har en väldans respekt för Rottisar...pga taskig erfarenhet bara.
Dom har egentligen aldrig gjort mej något.
Så dum man e...

Det där lät himla gott med rökt renkött och salami!!!!
Vi brukar passa på när det är marknader här neråt.
Tyvärr är det ju barra ett par gånger om året, men så smakar det också extra gott då!
Att stå på julmarknaden och gnaga renkött och korvar och rökt fårfiol och dricka glögg och äta pepparkakor och frysa om fötterna och höra bjällrorna och tappa vantarna och känna grandoften och...Hoppsan!
Jag skulle ju gå och steka makrill som jag fått i dag av en gubbe här som varit ute och fiskat....Vi hörs!
Kram, Jenny ((-:

Synnøve. sa...

Förstår att du tycker det är jobbigt. Du får försöka tänka på dig, din familj och djur med. Inte bara på de andra.
så fundera några dagar till innan du bestämmer dig.
ha nu en bra dag ialla fall.
Kram mig och Erri...
Ska en tur ut.
Synne.