15 september 2008

Ny vecka och nya möjligheter

Halloj på ji;)

Hur har er helg varit?
Min har varit super bra, fredagen stod i mys temat på kvällen.
Lördagen fick vi besök av Tilda,Melinda & Tindra(grön,brun & röd jacka)
Dom var så snäll hela tiden. Så det var bara skojigt.
Vi tog och gjorde en hjärtekrans och en lykta till deras mamma!
Sen kom Therese en snabbis oxå, men det var så snabbt så jag vet inte om de räknas*fniss*
Så här enkel blev kransen!!

Här ligger min halvdöda nico på 5månader och sover lite;)
Han börja bli stor måste jag säga!
Spännande å se hur han blir som vuxen nu!

Söndagen...... Oj jag var riktigt lej,hade feberfrossa och tyckte allt var super tråkigt!
Helst att hålla på med älgköttet,men nu är det klart å det är skönt att ha i frysen;)

Någon som har tips?
Är det någon som har tips på någon bra gröt,börja bli less på mannagryn,havregryn,risgrynsgröt,vetemjölsgröt......
Finns det någon annan god gröt som inte tar en halv morgon att göra till frullen?


Nä nu ska jag dra mig ut mot gården,min lilla malamute tik fick sig tre sår i går för att hon är såååå bäg och ska ta maten av rottisen,och i går var det god mat så han sa i från för första gången... trodde malamute tiken skulle lära sig något av de,men ikke, till middagen står hon och försöker på nytt att ta hans mat...Hon e bara för bäg;)
Jo för den som vill veta så har dom avlivat rottisen som jag hade som inlägg för en vecka sedan ungefär! Jag blev något arg,dom ville inte ge han en chans till ett nytt och bra liv, och jag hade ju inte möjlighet att ta hit han heller så... Vila i frid Danko!
Ha en fin dag på er nu.
kjam
<3

11 kommentarer:

Christina sa...

Men så härlig din hund är...
Gröt är svårt, jag är ingen grötmänniska alls det blir mest kaffe och macka.

Helgen har varit skön här också.....

Ha det gott vännen
Kramkram

Linneagården sa...

Kransen var så fin.
Kanske mina tjejer hinner leka med dessa 3 en annan gång.
Finns det inte nåt som heter skratt-gröt, hihi..!!?
Nu väntar middan, mums...eller nja, det duger så här på måndan.

Synes

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Så trist med Danko. De hade redan bestämt sig för att ta bort honom. Han borde fått en sjans till tycker jag. Hos rätt person hade han blivit knallfin.

Nico är en riktig goding alltså.
Men din tik, är hon matvrak eller? hehe..

Här äter vi nått som heter römmegröt. sänd mig din adress på min mail så ska jag sända dig en påse får du smaka.
Gött är det kan jag säga.

Storkramen Synne.

Anonym sa...

Gröt???
Så sjuk blir jag aldrig att ngn får i mig något dylikt *fniss*
Skulle möjligen vara tomtegröt dådå.
Jätte fin är voffen.
Hjärt kransen var kanon fin den också.
Du är pysslig du.
Avundsjuk är jag på älgköttet..

Ha en fin dag
Kramiz

J....y sa...

Va duktiga Ni är som kan göra så fin krans! Känner ända hit hur gått den luktar.
Och älgkött...Mums!
Här får vi nöja oss med rådjur, än så länge...
Nico börjar likna stora killen nu ju! Men vad synd på rottisen. Va var det för folk som inte ens ville ge honom en chans??

Gröt e gott! Men här blir det bara dom sorter du redan räknat opp..Haha!
Fast det får inte vara "vanlig" havregrynsgröt...det ska vara fiberhavregryn...annars blir det som lim, tycker jag!
Ha det så gott tills vi hörs igen...Kram, Jenny

Pixi sa...

Ohh fy att de avlivade honom! suck =(,när det gäller gröt så gör jag varje morron fiberhavregrynsgröt,1 dl gryn,lite salt o 2 dl vatten i en skål,sen in i micron o puttra i 2.5 min..klart,gott med lingonsylt o mjölk,o tar ingen tid alls =)

Anonym sa...

Har suttit här med den eviga matfrågan hängande över mig.
Inventerade frysen, vilket gick väldigt fort, nästan tom.
Ska hitta på ngt nytt recept med lax idag. Får se om det blir gott
isf kanske jag lägger ut det i bloggen.
Hoppas du har det bra idag vännen.
Kram

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Gröt är gott,käka alltid grötfrulla när vi låg ute på jobb.Man står sej en hel dag på en sån.Älgkött,mums.Kram Peter

Anonym sa...

SÅ typiskt.
Hann inte få färdigt mitt kvälls inlägg innan jag såg att du kommenterat.
Kika gärna in igen och förvånas över vårt klimat *fniss*

Japp laxen bidde kanongod.
Ungarna åt och nästan slickade karotterna..
Kram
Christa *igen*

Anonym sa...

Nu på hösten tycker jag att havregrynsgröten blir fin med färska äppelbitar i, katrinplommon är också gott. En kompis kokade havregröt i mjölk, med russin i. Färsk fruktsallad är också gott till vanlig gröt. Så äter vi kokta ägg varje morgon, nyttigt och håller en mätt länge.

Unknown sa...

Jättefin krans ni har gjort,så sött med dom röda lingonen i,den pryder verkligen sin plats!Oftast så är det det enkla som blir det vackraste!=)

Han är ju sååå söööt din lille Nico där han sover så sött,gullig bild!=)

Tja,jag vet inte såå många andra sorters gröter,äter själv aldrig gröt till frulle..blir bara en macka,ägg och ett glas juice.Men det är ju jättebra att du börjat äta frukost!Man mår ju så mycket bättre också om man håller regelbundna mattider..och frukosten är ju dagens viktigaste mål sägs det.=)

Förresten finns det inte en gröt som heter blåbärsgröt?

Så duktig du varit med älgköttet trots att du inte varit kry,älgkött är så gott!Inte ofta jag får chans att äta det,men nu är det älgjakt så kanske man får en bit av en som jag känner..älgköttgryta vore gott!

Usch,verkligen tråkigt att hunden avlivades,man blir ledsen när man tänker på det..att han inte ens fick en chans.=(Vila i frid lilla fina vovven.

Såg att pixi hade ett bra tips på gröt man kan göra i micron,låter ju enkelt och nyttigt..ska nog jag också prova någon morgon.

Kramis Maria