10 februari 2009

gick trögt i DJUPsnö

Hejsan
Då var det tisdag kväll och veckan rullar på.
I dag var vi ut på en kort tur,det kändes lika långt som vanlig då det var några dm med snö,det var några jobbiga stunder över snövallar osv med de gick fint.
Här är i vanliga fall en skoterled*fniss*























Vi hade ju kokat varm chocklad och gjort mackor och det var tur det för det behövdes;)







































Här sitter mina goa barn och dricker lite varm chocklad=) det var ett bra avslut på en underbar dag. Vilken härlig sol det var i dag=)

Í dag jobbade jag på som bara den för jag ville så gärna hem och ut i solen=)
Och det gick ju jätte bra då jag jobba lååång dag i går.
Hoppas ni mår fint?
Ha en underbar kväll.
kjamen

9 kommentarer:

Bloggullet sa...

Ni har ju snö.;0)
Vår snö är rena barnleken jämfört med er. Dina hundar är min favoritsort, skulle jag köpt hund skulle det vara en sån. Och så fina namn de har.
Kramar

Synnøve. sa...

Halloj mitt inatta.
Tack för den turen. Det vill jag ha mera av.
Förstår det är jobbigt för hundarna att kämpa sig fram i djupsnön.

http://www.femundlopet.no/
Kolla in den där länken.

Så gott det såg ut när de två satt där och njöt av varm chocklad.

Säger bara ett hjärtligt tack för turen.
Kramen Synne.

Christina sa...

Härliga bilder....
Snö i Skåne är så tråkigt för det blåser ofta här och då ställer det till på vägarna.
Vi är ju inte heller så vana vid det så det blir extra gnälligt när den kommer.

Ha det gott vännen
Kram

Anonym sa...

Men hjälp vad ni har mycket snö.Hela gungställningen är ju nästan borta. hihi :)
Så mycket är det inte här.

Kram Frida

annette sa...

WOW, så mycket snö Ni har, längtar så jag blir "tokig" snart, tänk att få pulsa i djupsnö och kasta sig ner och göra en ängel;)

Underbara bilder, men förstår att det var jobbigt för hundarna, så mysigt för Dina barn att få uppleva detta och sedan få varm choklad att njuta av!

KRAMEN //annette

Chubby Chieque sa...

Ser så mysigt ut. Tänk att hundarna har det kul med.

He he... tror du att jag klarar den kylan Ni har där uppe? Jag för väl pröva nästa vinter om du bjuder mig hos dig! Spännande §:-)

kram och natti natt!

Unknown sa...

Hej vännen!Vilka härliga bilder från eran tur i snön!Hundarna är så fina och dina barn jättesöta på bilden,kan tro att det smakade gott med varm choklad efter en riktig tur med dina härliga hundar!

Hoppas du får en fin Fredag,
otursdag,huu..bara skrock.=)
Såg skräckfilmen Fredag den 13 när jag var i tonåren då tittade jag mycket på skräckfilmer,men med åren så har man blivit lite lugnare..och räddare.=)

Stor Kram Maria

Unknown sa...

Suttit här hos dig ett tag och lyssnat på bra musik,må så gott vännen.=)

Kramis

H@nn@ sa...

Hejsan, gud såå härligt.. Man blir så avis.. :) SJälv har man inte kunnat vara ute pga sjukdom och min hund är något understimmulerad.. :( Men nu i helgen hoppas jag på långa promenader i solen. :)

Ha en bra helg..

Kramar Hanna