8 februari 2009

Snö yra ute

Hallå hallå
Ja men då var det söndag och jag är klar med kaklingen, men jag kan säga det; att jag göra nog inte om detta i första taget;) då ska jag ha bra lön för mödan=)
Ja som ni vet ni som bor i jämtland så snöa det ju ganska friskt.
Inte så roligt att gå ut när det blåser och snöa hela tiden, hur mycket snö ha vi fått? flera dm minst......















I eftermiddag så var vi ner och handla lite godis osv så i kväll blir det mys pys med en film.
Två film tips är XIII(13)... Den var grymt bra;)
Den såg vi i fredags,i går kväll såg vi Outlander oxå himla bra film.
I kväll vet jag inte vad det blir,en får si;)












Ja som ni ser så har vi tegelvägg i köket bakom spis osv,det är därför vi eldar för värmen här hemma. Hade teglet varit fint så hade jag putsat upp de,men det var inte så fint på alla ställen;)
Det tog väl allt som allt med spackling osv 13timmar*suck* Men man är ju inte så haj på att kakla när man aldrig gjort det så ett "proffs" gör det nog bra mycket fortare så lej dom inte mig=) För jag kommer inte göra det frivilligt igen;)


Men nu e det klart och det känns såååå skönt och ljust blev det. Det var ju tanken med de hela.
Här är ett kort ovanför kökspannan.
Nu hoppas jag att ni haft en bra helg alla där ute?
Nu ska jag titta klart på hockyn.
Kjam på ji<3>

9 kommentarer:

annette sa...

Så himla duktig Du är som fixat detta och första gången, vet inte om skulle våga göra sådant, jo kanske om jag hade en vecka på mej;)
Koppla nu av och njut av en kväll med godis och film, det är Du verkligen värd!!

Stora KRAMEN! //annette

Anonym sa...

Kanon...du hittar ju till mig. Jag vill oxå ha ett nytt kakel :) Kram

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Så duktig du är.
Skulle inte klara av det om jag försökte.
Det hade ialla fall inte blivit bra.
Här har snön fallit och fallit....
Den faller än...
Tar aldrig slut.
8 minusgrader ute.
Snart sängdax. Trötter som bara det.
Ha nu en fin kväll.
Kramen Synne.

Linneagården sa...

HALLÅ, HALLÅ VAD FINT!! Jösses vad händig du är, vad säger A nu då? Stolt som en tupp över "frun" vá??
Ser fint ut vid köksplatsen oxå, ljust å härligt.

Ja, men kom hit & få dig en dos ljusterapi, hihi. Om du är sugen på lite extra gott fika så passar onsdag bra för min del.

Ikväll är det Beck, j´hoppas att vi inte sett den redan....

Kramis /madelene

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Gokväll,har inte tid med blogg.Faan huvet går runt med alla jävla benknotor som ska kunnas på latin. Kram Peter.

Anonym sa...

Hej...Jag bor på Frösön just nu.
Och ha bott inom östersund i snart 5 år..
Är int så mkt i ström längre..

Hemma hos Bröderna Bus sa...

En liten utmaning kanske???

Anonym sa...

Hi hi tänker du gå ut efter tumstocken först?

Unknown sa...

Men det blev ju jättefint,du är ju jätteduktig och händig på det mesta,bra att kunna lite av varje.=)Helt perfekt blev det ju,inte alla tjejer som kan kakla och spackla så du kan känna dig stolt!

Söt lampa du har i köksfönstret,
Må så gott,Kram Maria!