17 februari 2009

Tisdag och lite av varje

heeeeey<3
Hoppas allt e bra med er, här är det fin fint.
Kallt ute varje dag så jag håller på fryser ihjäl snart,men vi bor ju i ett kall hål så man får skylla sig själv*fniss*
I går kväll så fick vi säng leverans=) det var faktiskt lite skojigt,för jag har i ett års tid titta på sådana sängar/soffor,men har aldrig hitta någon som säger woow bra pris och ser bra ut på en gång;)

Men nu e jag faktiskt nöjd,tack vare min underbara vän.TACK kära du
de här är en fin yogurt att ha hemma,går att göra det mesta på den.
i dag åt vi fisk.

Och på noll tider så har man rört ihop en god kall sås till.
tillsatte,lite green ost,vitlök,cirton,dill å lite olika små kryddor=)
Gatt bidde det iallafall;)


Nä nu säger jag go kväll till er där ute.
Har lite att ta i tu med;) tvätt å dyligt*spännande*
Kjaaamen

8 kommentarer:

annette sa...

Du den sängen skulle jag inte tacka nej till att sova, så fin den var, är det en sådan gammal fin sak som går att dra ur??
Turkisk Yugart använder jag till mycket, väldigt lätt att variera,kansek dags att Ni får lite värmande vårsol nu? Den kommer till er snart!!

Sov så gott i nya sängen, själv sover jag på värktabletter, har fått en spricka i en armbåge, Aj Faaan sa jag då;)

Kramen //annette

Anonym sa...

Myyysigt. Gör sig mycket bättre där! Se vad fint det blev med överkastet.

Gott mé fisk & kallsås. Måste pröva med turkisk, kör alltid med cremef.

Snart ska jag oxå sussa..... Hoppas du fått massage av "guben" så att värken ger sig lite.

Puss & Kram
//Din vän...

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det blev ju bra till slut. Det var en fin säng du hittade.
Håller med om att det är lite väl kallt, det har ju hållit i sig länge nu så det kunde ju få ge med sig snart. Jag längtar till varma dagar i mars, massa gott fika å mycket napp på kroken. Appropå napp, det verkar vara en god fisksås. Ha en bra dag. Kram

Anonym sa...

Hej igen =) Ska försöka skicka mms när "den" är ute, men jag har en urkass kamera tyvärr, så risken är att det inte blir något om de inte har någon super-lampa på bb.

På tal om turkisk yoghurt...köper lite då och då, men den är ju så syrlig -några tips? eller är det bara jag som är fjoskig?
Kramen Tina

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Så skön den sängen såg ut....
Hoppas den var skön att sova i med.
Det är ju bara jag som äter creme fraiche och sånt här hemma. Men jag ska ta mig attan prova den där ialla fall...
Hoppas det är bra med dig.
Går allt som det ska? Du vet vad jag menar....
Kramar Synne.

MOONLOVER´S sa...

Till tina
ja asså den e ju inte så syrlig tycker jag=) jag tycker de passar att blanda med olika kryddor osv. men man kan ju blanda i något sötare om man vill ha bort den smaken så klart. jag har nog inget bra råd=) kjam

Christina sa...

Jättefin säng!
Ha det gott vännen
Kram

Synnøve. sa...

Hej på dig igen.
Tänkte bara smita in och önska dig en bra dag.
Här snöar det.............
Klesm Synne.