22 mars 2009

pimpelhelgen

Hallå
Men då har en underbar helg gått;)
Fredagen började med att min goda vän Erika kom med en gåva till mig=)
Gissa om jag blev glad=) exakt vad jag behövde,nya super fina leggings och en tvål med den jämtländska älgen på. Tack snälla du,(hon tvätta även min bil) hon e bara föööör snäll=)


Sen kom syster och sonen och vi har gotta oss hela helgen med det ena med de andra=)
i går kväll kom även min goa söta vän madde på besök. Vi hade scharader osv=)*haha*
Roligt var det som vanligt varje år på denna pimpel helg=)
Jag ha till och med ätit lite grönt i helgen;)

Sen så hade ju syster med sig hennes hane som fick busa med mina hundar lite då och då=)
Min rottis e ju super glad i barnen och barnen gillar att kasta pinnar till honom å det är ju aldrig fel=)















lite drag kamp med sonen












Här bjuder syster på torkad fisk från dollar=) mumsigt




Så var det årets pimpeltävling=)



Det var mycket trevligt.

















Sonen tappa tyvär sin fisk de första han gjorde*gråter*
men syster son lucas fick två st=)

















Lata på vägen hem;) lite trött efter en hel dag ut.
men det var trevligt.
ha nu en fin vecka på er.
kram



6 kommentarer:

annette sa...

Vilken oerhörd livskvalité Ni har uppe i Norr, här vi ett par plusgrader och något vitt väldigt vått som vräker ner på barmarken vi haft nästan hela vintern.
Pimpeltävling vore kul att vara med på, är det Röding Ni får upp?
Så underbart att få njuta av Dina vackra bilder!
Ha nu en bra start på veckan!

KRAMAR! annette

annette sa...

Vi skrev visst till varandra samtidigt! Armen blir böttre och bättre,fortfarande lite ont men framförallt saknar jag styrka!

Ha det gott!

Kramen //annette

Chubby Chieque sa...

Ha! vilken bra idé med pimpla men jag tror jag ska med en stund. Lite för kallt för mig §:-) Fick vinnaren många napp?

Vi hade fint väder igår men idag söndag så är det kallt och lite blåsigt och nu snöar det igen. Blir 3plus grader imorron!

Jag ser att Ni hade haft kul där uppe. Hej! när kommer du ner i Stockholm? Hoppas du kommer när det blir lite varmare då så kan vi ha kul.

Ha en skön kväll.

Snuttan sa...

Ohh vad läckert att pimmpelfiska. Det skulle jag vilja prova på

Ha en underbar vecka
Kram
Åsa

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Så fina bilder från eran tävling. Man känner sig nästan delaktig.
Hör folklivet, känner hur det luktat grill och kaffe..Så härligt alltså.
Förstår väl att han blev ledsen när fisken släppte...
Här har det nästan inte varit någon och pimplar än, det är så tjockt med snö på isen.
Men de kommer kanske..
Läckra bilder som vanligt...
Kram Synne.

Unknown sa...

Så fina bilder från pimpeltävlingen och så härligt väder ni fick!=)Nog skönt att käka korv och dricka kaffe och umgås!

Kram Maria