24 mars 2009

Tog en ledig dag

Hallå där ute=)
I dag tog jag en ledig dag i det fina vädret, å JAG ÅNGRAR mig inte.
Gud så härligt det var ute i dag.

Men vi stötte på lite svanar, alla de andra flög men denna stod kvar och var och flög runt oss.
Lill tjejen sa:mamma jag tycker inte om så där stora fåglar som låter så arg,jag vill hem.

Ja men lilla damen Enigma hon ville inte hem, hon ville jaga fågel hon. Tror jag vill få ur henne de dära,annars blir det cirkus med den nya hunden;)

I slutet av denna sjö så ska vi ta och grilla oss en korv, vi tog en tur på cirka 3mil idag.
Det var riktigt skönt,men vi fick fara längre än vanligt då det var så hårt före att hundarna fick jobba av sig lite.

Idag hade vi faktiskt väldig "otur/tur" med mycket djur efter spåret, det var de ena med det tredje.

Framme för en grill stund, som ni ser så fick hundarna sitta fast,brukar ha dom lös om jag vet att inte så mycket folk e ute, men inte i dag för när vi kom fram hade svanarna flyttat sig till en annan sjö, så klart där vi skulle sitta å grilla*fniss*


Där ute sitter de,bilden är klick bar.

Bästa grejen att ha med sig ut=) en "lappkniv"







Nu ska jag springa in i köket å laga lite mat.
Men ha det så gott där ute.
Kramen från mig till dig






9 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska inte tro att man blir GALEN på att man inte följde med idag i alla fall!! =O
Guuud vad mysigt ni hade det!! Himla synd jag inte hade någon bil just idag =(( Hoppas det kommer fler underbara vårdagar så jag får chansen att följa med igen!!
Sköt om er!
KRAAAAM //e

MOONLOVER´S sa...

TILL E
helt klart kommer det flera dagar=) om jag har tur får jag vara ledig en dag nästa vecka oxå. men det får vi se;) ha en fin kväll pluggis. kram på dig

Synnøve. sa...

Hejsan på dig. Såg du loggade på förut. Är här om du känner för en prat.

Är inte så mycket bättre, men det går nog bättre ialla fall.
Har ätit lite lunch och druckit te.
Nu är inlägget klart, med både bilder och text.
Blogger var för snabb för mig idag.
Hann inte med att trycka på rätt knapp.
Så är det när man har cement i armarna....

Hade gärna varit med på eran tur idag kan jag säga.
Var det mycket spår ni såg?

Ha nu en knall eftermiddag min vän.
Kram Synne.

Unknown sa...

Åhh,vilka härliga och fina bilder och ni verkar haft en härlig dag i solen,vilket toppenväder ni fick på eran långfärd!

Jättefina svanbilder och så nära ena svanen är..tydligen inte rädd.=)

Kan tro att ni njöt i solens sken..syns att barnen trivs,lilltjejen ser ut att mysa så gott i solen!

Smakade nog gott med korv sedan,allting smakar ju extra gott när man är ute i naturen!

Kram Maria

Unknown sa...

Ps,ha en riktigt underbar helg!
Soliga kramar,Maria!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Tja igen! Har inte haft tid att blogga,skolan och dotter tar all tid.Hoppas ni har det bra.
Kram Peter.

Rebecca sa...

Ja det känns nästan så.. Har faktiskt inte hunnit blogga någe.. å när jag väl satt mig vid burken så har jag ej kommit på nåt att skriva.. ska väl ta mig i kragen å skriva i helgen när jag e ledig...*ler*.. kram

annette sa...

Så skönt att kunna pricka in en solig dag så Du fick njuta i solen med barn och hundar, undrar vart dom där svanarna är på väg någonstans, ser inte ut att pasa in riktigt i all snö!

Ha nu en underbar helg!

KRAMAR!
annette

Anonym sa...

Men jädrar vad hon är odygdig lilla Niggan.. Här hemma jagade hon då fasen ingenting, visserligen så kom det aldrig något djur när vi hade hon lös.. Haha.