2 maj 2009

Härliga maj e här


Hallå där ute =)

I dag var vi på en tur till Österåsen och skulle handla lite på skroten, först såg vi en "gigantiskt" stor groda
Och just efter den gigantiska grodan såg vi 2 små älgar, dessa älgar verkar hänga där för det är inte första gången vi sett dom på samma ställe.
Sen backa vi lite i tiden till 1 maj, då såg vi en "fögel" på vägen till stugan
När vi kom till stugan så fick vi "jobb" direkt av arbetsledaren......
Vi skulle plocka sten på sand stranden, och gissa om de var tråkigt=) det var ju så himla mycket, men vi gjorde ett försök....
Men det sluta med att lilla traktorn fick rycka in,men de blev långt i från klart.
Majbrasan, där hade dom "barhäng" vid en....hum....ja du,vette tusan vad det är,
det blev sång,raketer och brasa.


Tog bara kort just i början av brasan, men det var en trevlig kväll.
Ha det gött där ute. Jag drar mig ut i solen igen,skulle polera bilen i dag men insåg att medlet var slut=( får bli senare i veckan då;)
Hejå
Kjam

6 kommentarer:

Cina sa...

Ja något *barhäng* hade dom inte vid vår brasa.. Däremot fina fyrverkerier som du kan se på min sida.
Hoppas allt är väl med vappisarna

Cina

Synnøve. sa...

Plocka sten lät inte precis som ett drömjobb. Men det blir skönt sen när man ska bada.

En härlig valborg ser det ut som ni haft med. Det är bra.
Hur går de med de fem små? Hoppas det är bra med dem alla, och med mamma Kiwok.

Kramen synne.

annette sa...

Förstår om det inte gick att plocka ALL sten för hand, såg ju ut att vara mängder, lite snö har Ni kvar ser jag i bakgrunden, men varmt eftersom kortbyxoena var på;)
Skulle oxå behöva polera bilden efter vinter men det får vara tills lusten kommer och det gör den för jag vill ha en fin bil!
Hoppas De små bra och ha en bra start på veckan!

Kramen //annette

Rebecca sa...

Hej... nu håller vi på att starta upp en ny blogg som endast ska handla om landet... Adressen finns på min blogglista... Paradiset heter länken... Ska snart rycka upp mig å blogga lite... Kram

Rebecca sa...

Adressen är: http://paradiset-svedje.blogspot.com

Unknown sa...

Söt liten groda och fin älgbild och fögeln är söt den med,hihi

Fina bilder från Majbrasan,ser ut som ni hade en härlig kväll.Minns att jag bodde på patienthotellet när det var Majbrasa.

Kram Maria