16 augusti 2009

sola skin= inte

Hejsan där ute <3
Ja men då är helgen snart över och jobbet väntar i morgon.
I dag kom sonen hem och han hade varit på stenmans och bakat en döskalle tårta, men jag tror han fått lite hjälp;)










Jag har bakat bullar i dag,några kanel och några med cocos,florsocker osv. Blir gott till fikat sen;)

I fredags kväll var vi ute på fiske och de blev som vanligt abborre=)
Men de var några fina bitar som kommer bli toppen i röken;)











Efter en kall tur på sjön var det dags att skynda sig hem innan regnet kom, och vad passade bättre än en film och tända brasan.

I lördags så var jag lite tvungen att plocka av svart vinbärs buskarna, det blev 6 liter sen kom regnet=) men de gick över på 2min typ, men de får räcka, det blir ju lite saft iaf.





Nu försvann visst 2 bilder på något vis, men här är några bilder från hembygdsgården i tåsjö.
Sonen håller i två fina öringar

































Dottern står i växthuset och tittar på stora gröna tomater=)
Jaag har kommit på att jag vill oxå ha växthus =)
Ha nu en fin vecka där ute.
Jag är ledsen att jag blivit sååå dålig på att titta bloggar, men jag ska rycka upp mig lite.
Kram från mig


8 kommentarer:

Synnøve. sa...

Nähä, du är inte dålig på att blogga. Men livet går före datorn tycker jag.
Så njuter man av sommar, bär, bad och bullbak ska man väl för sjuttsningen inte sitta vid datorn.
Så tänk inte på det.
Härliga bullar.
Fick lust att baka något till kvällsfikat här med. Ska nog sätta en bulldeg tror jag.

Hann ut med tvätten. Det blåser, har mulnat på,men inget regn ännu...
Håll tummarna nu bara.

Ha det gott nu och njut ledigheten så länge den varar.
Storkramen Synne.

Synnøve. sa...

Glömde ju säga att den där tårtan ser farligt god ut alltså...
Hälsa sonen det.
Kramen igen.

Synnøve. sa...

Tänkte bara smita in och säga godmorgon.

Kramen Synne.

Pixi sa...

Oj vilken bagare din son e !!Jättefin vart den !! 6 L det var inte dåligt ,jag plockade bara 4 o gjorde saft o gelé,det fick räcka ,tycker det e såååå tråååååkigt att plocka vinbär(inte konstigt egentligen när man gjort det i 20 år!!hehe)Kram kram =)

Chubby Chieque sa...

Jag önskar jag är hos Er uppe. Jag menar hos Er i stugan §;-)

Hoppas inga myggor *LOL

Känns att Ni har så kul. Jag är avunsjuk.

Kram alla från oss från 08.
//R

annette sa...

Ja, men det är nog lite dåligt lite varstans nu, sjäv har jag legat sjuk i magsjuka hela veckan och inte orkat besöka så många bloggar och innan dess semester.
Men nu njuter jag av Ditt inlägg, tänk att få fiska och äta egen fisk, en dröm jag skulle vilja uppleva.
Därefter skulle jag gärna ta en bulle till fikat, tårtan vet jag inte om jag törs äta;)
Önkar Er en skön helg, Ni kanske skall till stugan.

KRAMAR!

annette

Unknown sa...

Hej vännen!Är inte heller så bra på att blogga och hälsa på just nu men ibland så saknas både tid,ork och lust.

Vilken cool dödskalletårta!Och dina bullar ser alltid så goda och frestande ut,smakar på en bulle medans jag läser ditt fina inlägg.=)

Mysigt att kunna tända en brasa och se på någon bra film.Fina bilder du visar med både vinbärbuskar och fina abborrar..rökt fisk är ju jättegott fick lite av brorsan när han rökte i stugan nu när han var här..både rökt sik och gädda.=)

Fin bild på din lillpojke med fina fiskar i händerna och bilden på din dotter är också så fin och så stora härliga tomater..ja ett eget växthus vore inte dumt att ha!

Tack för alla goa kommentarer,
må så gott nu!

Kram Maria

Unknown sa...

ps,kul att du fick en valp sålt hit upp till norrland,hoppas den får ett bra liv!

Åhh,bilden på brasan ser verkligen mysig ut,tänka att få kura ihop sig vid den!=)

Kramar Maria