1 mars 2008

Enkel och snabb fredags mat

Enchiladas
Här kommer en god maträtt som är både enkel och snabb att fixa till på fredag eftermiddag.
OBS DETTA E MITT RECEPT SÅ DET ÄR INTE LIKA NÄR NI BESTÄLLER DET PÅ RESTAURANG

Stek köttfärs,blanda i taco krydda,creme fraiche och ärtblandning!
Sen ta ni en stekpanna till och lägger ner tortilla brödet,lägg ut köttfärsblandningen som en rand mitt i brödet,strö över riven ost och vik ihop brödet till en rulle.
Vi brukar i vanliga fall fritera strips men nu tog vi pommes i ugnen istället.

Vitlöksås
En del a fil,en del creme fraiche och en halv del majonäs
Blanda i kryddorna, chili,vitp,svatp,salt & vitlöksp eller färsk vitlök(pressad) .
Ta ni färsk vitlöks så kom ihåg att det tar ett tag innan det dragit så tycker ni det smaka bra när ni just gjort den så kommer den bli starkare dagen efter.
SMAKLIG MÅLTID

7 kommentarer:

Unknown sa...

Mums det låter ju jättegott,och ser gott ut också!Ha en trevlig helg!=)

Kram Maria

Unknown sa...

Mmm,creme fraishe låter fint att ha i,blir kanske mildare smak..måste vara försiktig med starka såser för min känsliga mage,fast jag gillar kryddat också!Ha det så bra du med idag,låter så mysigt och gott med korv och hamburgergrillning,mums!Tänker på dig..och låtsas att jag är med er därute och mumsar och mår gott i naturen.=)

Kramelikram Maria

Tina sa...

Hej! Vad underbart det låter att vara ute och grilla! Det SKA vi också göra bara vi blir friska. Vi åt tacos i fredags å jag hra oxå en liknande sås som är mumsig:
1brk creme fraiche
1 mosad avokado
1 pressad vitlöksklyfta
lite citronsaft
Kryddor (brukar ta italiensk salladskrydda)

en kall, jättegod sås/dipp

Jag älskar allt med creme fraiche, tyvärr får jag massor av finnar av den, men det får man ta =)
Kram

Cia sa...

Ååh vad gott det ser ut, och låter :)
Älskar sånna där vitlöksklyftor också ^^ Kanske får ta och testa till nästa helg :D
Kram Cia

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Finns det nåt kvar? Ja kommer.
Första tussilagon idag(Bild hos mej)jävlar så skönt. VÅR
Kram till er Peter

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Synnøve. sa...

Vilket smaskigt resept. Det måste provas.
Blev lite sugen på en scotertur när jag såg bilden på scotern.Har aldrig åkt scoter...
Ha en förträfflig söndag.
Kram Synne :D