20 augusti 2008

Blåbär,frukost och award

I går stod man och rensa cirka 8-10liter blåbär,så idag är höger handen blålila=)
Men det är ju fin fint med blåbär i frysen!
Det här med frukost har aldrig varit min starka sida,jag koka gröt eller fixa lite fil osv till barnen medans jag själv ta en kopp kaffe,men nu hade jag tänkt börja mitt "nya" liv och äta frukost varje dag,*hm* får se hur det kommer gå=)












Tack snälla Annette! Det är sååå roligt att få utmärkelser.
Man känner sig så glad!

Jag måste ha varit snäll den här veckan;)


För vänskap över nätet
För inspiration
För glädje...

Reglerna är:1. Du kan ge utmärkelsen till en eller hundra eller vilket antal däremellan du vill - det är upp till dig! Se till att du länkar till deras bloggar i ditt inlägg.

2. Länka sedan tillbaka till http://www.tammyvitale.com/ så att hon kan besöka alla underbara kvinnor som får den.
Syftet med utmärkelsen är att sända lite kärlek till de kvinnor som gör din dag, som lär dig nya saker och som lever sina liv fulla av generositet och glädje!
Jag väljer att ge denna Award till följande:

7 kommentarer:

Unknown sa...

Så duktig du har varit gumman,
blåbär är ju så gott..tänk en nybakad blåbärspaj med vaniljsås eller glass,mums*fniss*

Grattis till din fina Award,jag har också fått en sådan..så vi måste ha varit väldigt snälla både Du och Jag,hihi

Ja en del har väl svårt att äta frukost på morgonen,men det sägs ju att det är det viktigaste målet på dagen..så jag försöker äta frukost varje dag.Har svårt med gröt men något lättare som en smörgås,ägg och ett glas juice tex.
Lycka tll med ditt nya liv,frukosten på bilden ser väldigt god ut,skulle gärna sitta hemma hos er och mumsa,hihi
Hoppas du får en fin dag vännen!

Stora Kramen från Maria

Unknown sa...

Ja,en macka till ditt morgonkaffe
låter ju bra..bara du får i dig något.=)

Min syster åt inte heller frukost förrut,men en dag så fick hon problem med magen så farbror doktorn ordinerade henne att äta på morgonen.Jag blev så paff när jag såg henne äta frukost,för det var jag ju inte van vid,hon var som du..drack bara en kopp kaffe på morgonen.

Jag har ju problem med min övervikt,så då är det särskilt viktigt för mig att inte hoppa över något mål mat på dagen,det gäller att äta regelbundet..på så vis håller man vikten lättare.Ja jag har ju lyckat sgå ned 10 kg på 1 år och 3 månader,bättre att det går sakta än för fort sägs det.
Ja det inte jag kan om bantning,ja det kan ingen,hahaha

Kram Maria

annette sa...

Du är alltid Snäll;)

Kram //annette

Anonym sa...

Hej CiaFiaDyngSprätt!!!!!
Jag skulle vilja beställa kaffe och lite blåbärskaka tack!!!!

Kjam kjam Friiiida

MOONLOVER´S sa...

Till Frida
Kommer genast frida=)kram

J....y sa...

Gokväll mitt ibland blåbär och annat!
När jag "kom in här" ikväll så blev jag faktiskt riktigt rörd!
Har du gett mej en till??
Vad har jag gjort för att förtjäna en så go (blogg)vän som dej?
Jag vet inte vad jag mer kan säja än: Ett jätte-tack, än en gång!
Jag tar den med mej och placerar en kopia bland dom andra i sidospalten.
Och tills vidare önskar jag dej bara en riktigt God Natt och så hörs vi i morgon!
STÖRSTA KRAMEN till dej ikväll!
//Jenny ((-:

J....y sa...

Hej igen!
Jag tar gärna en slät kopp kaffe med dej på morgonen...har skitsvårt för att äta före 12..Haha!
Du har något inne på min blogg som behöver vattnas!
Kram, Jenny (-: