21 augusti 2008

Blåbärsrutor och en alaskan husky

Blåbärsrutor
I morse så tog jag och bakade blåbärsrutor.
INGREDIENSER
150g smör
3ägg
3dl socker
4dl vetemjöl
1msk bakpulver
2dl gräddfil
en halv liter blåbär cirka.
Sätt ugnen på 200grader.
smält matfettet, vispa ägg och socker pösigt.
Blanda mjöl och bakpulver.
Tillsätt gräddfilen,matfettet och mjöl blandningen i äggvispet.
lägg ner smeten i en långpanna cirka 20*30cm med bakplåtspapper.
Grädda kakan i nedre delen av ugnen i cirka 20min
Lyft upp kakan med hjälp av b,papperet och lägg den på galler för svalning.
Pudra över florsocker precis innan servering.
OBS
Jag hacka mandel och la på istället.
I måndags åkte små hundarna och på tisdag eftermiddag kom Holländarna med en hund till mig=)
Jaha,så nu har man en hund för omplasering igen!
Men jag har två stycken som är intresserade så jag hoppas han åker i helgen!
Inte för att han är dum eller så men för att jag vill helst inte ha hit flera omplaseringshundar för i år=)
Känner mig nöjd faktiskt med mina tre just nu.
Och den här kille springer typ 35-45km/h så ni kan ju tänka er att det går undan på cykeln;)
Ville nästan ha hjälm i morse kändes det som;)
Nä nu ska jag göra mig klar för att åka ner på "byn"
Kjam på er

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en som fick sig en REJÄL bit av denna fantastiska bakelse... Mums vad gott det var! Men så har man ju världens finaste vän också! Kan man vara annat ön stolt?

/E

J....y sa...

Hej!
Va smaskigt det såg ut med lite blåbärsgodis här hos dej!

Skulle kunna tänka mej en hel jättebakelse just nu, med MASSOR av choklad på också!!!
Jag är sååå sötsugen...men måste ju "dra ner " lite på godsaker, så att man orkar med i vovvarnas tempo..Haha! (det gör jag nog aldrig ändå!!)
Brukar du få in omplaceringshundar?
Eloge till dej, som värnar om djuren så mycket, och ser till att alla får det bra!

Nu får Du "hoppa in" till mej en sväng, för nu är det faktiskt din tur att hämta....Apport!

Kram & Natti, vännen! /7Jenny(-:

MOONLOVER´S sa...

Till E
Men den kakan var du värd=) Du är så rar och snäll! kram

J....y sa...

Stackars lilltjejen då!!!
Fy, så otäckt att behöva SY och allt....
Tröstekram till henne....
Duuuu...hehe!
Apport...igen!
*asgarv*
Kramiz!//Jenny((-:

Unknown sa...

Mums,så god den kakan ser ut,blåbärsrutor låter väldigt gott..tack för det fina receptet!

Så du har omplaceringshundar..så fint av dig att se till att alla hundar får en andra chans att få ett fint och bra hem,du är en riktig djurvän och det älskar jag dig för!

Kram Maria