18 augusti 2008

Hem resa

Hallå
Men i dag reser dom små liven hem,nu har dom varit här i 6dagar!
Ska nästan bli skönt att få rå om sig själv och sitt liv bara=)

På hundutställningen tog "lille" Nico det lugnt,han låg typ och sov mest hela dagen,gick upp och spana lite sen la han sig igen;) Det är skönt att man har lugna hundar,det syns på utställningarna att dom man har är lugn och snäll;) Visst Therese=)
Kiwok får ni inte se mycket av för jag glömde kameran hemma,sen så har hon tappat så mycket underull så jag längtar tills vintern kommer så hon får klä på sig igen och bli fin i pälsen!
Vi fick fin och bra kretik men dommaren hon var noga och tog GOD tid på sig att dömma,gisses vad vi fick vänta och vänta=) Mina små goa barn,var mer vild en tam där ett tag,full fart överallt,men dom skötte sig bra!
Och TUSEN tack Therese för att du följde med,det var roligt och snällt av dig.


Här är en rolig katt kille=) titta tassarna,det ser ut som han har vantar på sig=)
Jag blev så brydd när jag såg det så jag var tvungen att ta kort på honom.


Nu får ni ha en fin vecka allihop!
Kjam från mig



6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, Nico var trött han, sov hela dagen han. Cool kille. Och det var bara skoj att få följa med er dit =) Kram

Anonym sa...

Till Tezzan

Ja visst e han cool;) Ja men det var ju skoj att följde med oss.
Kram

annette sa...

Kul att det gick bra! Men det vore mer rättvist för Dina hundar att visa upp sig när vintern kommer och pälsen är tjock och fin igen!

Kramen //annette

J....y sa...

En del kallar det väl skeppskatter, med alla dessa tår....andra vittnar om inavel i flera generationer....
Jag vet inte vilket som är rätt, och framför allt inte vad en sk skeppskatt är egentligen..
Knepigt och "fel" ser det ut i alla fall.

Det kanske blir en utställning när pälsen åter är i toppform?
Klart han e fin i alla fall, lite halvnaken...mina ser också såååå tunna ut nu!
Sessan ser ut som en liten "skabbråtta"..Haha!
Kram, jenny

Synnøve. sa...

Så kul att det gick bra ialla fall. Han är en goding den "lille" Nico hehe...
Här kallas sådana katter för Skipskatter. Vet inte varför men kanske för att de lättare kan hålla balansen på en gungig båt....
Sitter och mår lite illa just nu känner jag. Kanske dax för en frukost.
Sköt om dig nu.
Kram på dig.
Synne.

Unknown sa...

Så söta dom små vovvarna är högst upp och fina bilder på din hund..kattkillens tår var lite kul och annorlunda,söt han är.=)

Kram Maria