28 augusti 2008

Grattis min lilla tjej

Grattis På din 3års dag

Idag så blir hon ett år äldre,tiden går så himla fort tycker jag,man hinner knappt med.
I går fick hon ta bort stygnet i örat,och hon var så rädd att doktorn skulle sticka henne igen.
Men tur att det var en snäll doktor i går=)
Här kan man sitta och njuta av Ammerån.

Synd att jag inte tog med kameran så man fick en närbild istället.


Jag var ju tvungen att stanna till vid denna å på vägen hem från Hammarstrand i tisdags,vi var nämligen och lämnade vår hundgäst hos en dam där.
Synd bara att han verkar inte trivas,så jag undra om det inte är bäst för denna herre att somna in,tråkigt men sant,han trivdes jätte bra här man jag har absolut inte tid och möjlighet med 4 hundar,det finns inte en chans att jag änns kan ha alla inne då=(
Men vi får se hur det blir för lille Rex.
Jag vill inte att han flyttar mer heller,där av mitt beslut om ev änglavärlden.

Det är ganska mysigt att titta på forsande vatten


I går baka jag två limpor, Italienskt lantbröd,tror jag haft recp förra året.



Så av sluta vi med lite surströmming;)
Jag har ju glömt berätta och jag glömde helt av mig att visa mackan jag mumsa i mig;)
Men var det i helgen tror jag som vi fort till stugan(M & R var där) och skulle äta med dom då jag fick min snille ide att vi skulle äta surströmming oxå.
Så det bidde några sådana bitar så man fick rapa gott*haha*
Visst var det gott Marielle? jag vet att du är inne och läser så jag ville läska dig lite;)
Ha en fin dag nu på er.
Själv ska jag ut i köket och göra en tårta till.
Hoppas jag hinner baka bullar oxå men tror inte tiden räcker till i dag.
Kjam på er

6 kommentarer:

Unknown sa...

Well well well......

J....y sa...

Grattis lilla söta 3-åring!
Säj nu åt mamsen att skämma bort dej riktigt ordentligt HELA dagen!!
För att fylla 3...DET gör man minsann bara en enda gång i sitt liv


klicka på länkarna nedan till din lilla tös!
Kram, Jenny ((-:

http://www.youtube.com/watch?v=K9Xr_z9PGSE&feature=related



http://www.youtube.com/watch?v=QMf04ubvEhY

J....y sa...

..Haha! Det var så lite så!
Det klippet med Långben och Musse är en av mina egna favoriter, och eftersom hon bara blir 3, så har den väl inte hunnit bli "tjatig" än....Krama henne!
Gokväll...//Kram, Jenny

annette sa...

Gratulera och krama om Ditt lilla underverk till tös!!

Skönt att stgnet på örat fick tas bort tll den hennes alldeles egen stora dag!

//annette

Unknown sa...

Grattis i efterskott till din lilla tjej,hoppas hon fick en fin födelsedag med god tårta!=)
Tur att det var en snäll doktor som tog bort stygnen.

Åh,jag hoppas så att hunden får leva och komma till ett hem som han trivs i,inte roligt om han måste tas bort ju.=(

Så duktig du varit igen och bakat limpor och surströmming det är gott det!*ler*

Kram Maria

Synnøve. sa...

Godmittinatten Cia.
Säg grattis till lilltjejen från mig. Inte ille att bli hela tre år....
Härligt.
Så får du gratta henne till att styngnen är borta i örat.
Tänk att kunna skryta med så fina ärr på örat, det kommer säkert att imponera på andra kompisar.
Visst är det synd om inte hunden trivs. Men har han vandrat runt och det inte fungerar så är det bästa att han får somna in.
Hunden ska må bra med, inte bara vi egoistiska människor.
Jag håller tummarna för att det går bra.
Går mycket bättre här med, med jycken.
Gla du är där vännen.
Ha nu en strålande lördag.
Kram mig.
synne.