26 augusti 2008

Igår flöda rätt energi

Hej hallå på er

Igår gick vi ut i skogen för att leta lite granris,enris och lingonris.
Barnen hittade många stora svampar(dom som växer på björk)
Som dom ville ha på bron.
I går var ingen vanlig dag,tror vår katt fått fnatt,för jag var så illa tvungen att ha koppel på hundarna för våran katt skulle med ut och plocka ris!! Det var en ny upplevelse,hon brukar nämligen vara liv rädd för våran rottis men inte i går;)


Vi bytte några vissna blommor mot granris,vi hade ju faktiskt -1.5 i förrgård=)

Satte lite lingonris och enris på bron,barnen la ditt deras svampar oxå.


Sen tog vi och plocka lite rödvinbär så vi kan koka lite saft och gele.

Sen efter middagen blev det stor städning av barnens rum och under alla möbler!
Vi slängde en ica påse med trasiga leksaker osv.
Så skönt att få städa där man inte städar varje dag annars=)
Nä nu får ni ha en fin dag,själv ska jag snart gå ut och måla grillen åt syrran
Ha en fin dag.
Kjam

8 kommentarer:

annette sa...

Katter skall ju fnatt i Mars och inte nu!
Vilken produktiv dag Ni haft, både skog och storstädning, måste Du känna Dej nöjd med!

Skall försöka hinna med en tur i skogen till helgen, börjar bli dags för lite ris och dylikt nu, måste också kolla om svampen växt till sig!

Kramen //annette

Mitt liv som Frida sa...

Hi hi Cia,nu har jag skaffat mig min dator så nu kan vi ha en utbildning på allt som man kan göra.Var inte lätt att fixa denna burk.Kanske är för ja e blondin.Hahaha.....

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Säg inte att ni haft minusgrader redan?
Här hade vi i och för sig 3 plus i förrgårsmorse så....
Mysigt ni gjort på bron. Måste börja städa lite på min.
Kram och fin onsdag till dig.
Synne.

J....y sa...

Vilken kreativitet!
Och till och med katten har den drabbat!!
Skoj!

Måla på nu, vännen...jag gör dej sällskap i målarburken för jag är inte klar äääääännnnn!
Puh...
Kramiz, Jenny ((-:

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Ha det gott,ingen svamp här inte om den inte växer i promenaderna så ja ser vägen.Kram Peter

Pixi sa...

Vad mysigt ni haft det..avis jag blir på riset ni hittat,skulle oxå vilja hitta sånt här..finns inte ..ska du göra kransar lr?KRAM=)

Unknown sa...

Så fina bilder du visar och så fint du och barnen gjort på bron!=)

Kattfnatt,hihi..ja tänk att kissen ville vara med er ut i skogen..kanske hon börjar vänja sig vid rottisen.=)

Så vackert med dom röda vinbären,dom lyser så vackert röda,blir nog goda som saft och sylt,du är så duktig du vännen!
Hoppas din kväll är fin!

Kramis Maria

Unknown sa...

Ps,jättefint det blev med riset ni plockade,så grönt och fint!
Må så gott!

Kram Maria