10 september 2008

disigt väder

Go dag
Jag och min goda vän Therese ha varit och shoppat lite i storstan(sthlm)
Nästa gång flyger jag ner för nu dom två senaste gångerna man åkt ner så har det blivit tåg,
men fy så det tar tid,man får ont i röven att sitta still så länge! På vägen hem höll jag på bli tokig av att sitta=)*haha* Ja kanske har damp inte vet jag;)
Annars var det okej som vanligt att springa gata hit och dit och titta.
Som vanlig saknar jag mitt jämtlänska kok kaffe

Min kära lilla pojk är i norge och fiskar torsk och bor på en ö=)
Ha ringde i går kväll och hade det super bra,han tyckte det var så roligt att få sååå stora fiskar osv,men han hade blivit magsjuk på sjön=( Men det gick över fort sa han så det är ju bra.
Han skulle ta med lite torsk hem till mamma=) ååå så glad jag blir!!
Nä nu ska jag springa ut.
Men ha det så bra allihopa.
Kjam
<3

12 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att shoppa i Stockholm för det finns ju sååå många butiker där.
Men resa med tåg dit är verkligen lååångt,särskilt häruppifrån Gällivare.."bara"ca 124!Det tar ca sexton timmar att resa tills jag är framme på centralen...och det kännns väääldigt lååångt.Men jag brukar åka sovkupe med 3 bäddar,då kan man sova på natten och då går känns ju resan att gå lite fortare.

Din pojke har säkert kul på fisketuren i Norge,fint om han kommer hem till mamma med torsk,det är en god fisk..men håller ju tyvärr på att bli utfiskad...

Ps,jag har bakat äppelpaj inne hos mig,välkommen in att smaka.=)
Äpplena fick jag av min pappa när han var häruppe och hälsade på..ja äpplena har rest ända från Värmland..dom har gjort en ännu längre resa..hela 134 mil!=)
Hoppas du har en fin dag!

Kram Maria

Anonym sa...

Jag blir *magsjuk* på sjön jag också.. Näe.. sjösjuk heter det visst i mitt fall.
Trist för jag älskar annars att sitta vid en sjö eller havet och fundilera om allt o inget.
Nice att få med lite fisk hem också.
Kramiz

Anonym sa...

Hej min bästa! Roligt att T följde med till sthlm! Måste ringa o höra hur allt gick sen! =) Just nu sitter jag o skriver ett 5 sidor långt PM som ska in i morgon =/ Inte fullt lika roligt vill jag lova! ha en underbar kväll så hörs vi! Kraam!
/e

Anonym sa...

TILL E
Ja vi får höras något senare,lycka till med PM:et. I kväll ska jag se om sara är med på idol,spännande för det är karlsta i kväll. kram

Anonym sa...

Hallo,så du har shoppat med Terese.Hade ingen aning om att hon var med.Nu är det soffa mys.
Kjam kjam//Frida

Anonym sa...

Klart du får länka. Bara kul ju..
Länkar till dig också..
Kramiz
Christa

annette sa...

Så kul Du haft det, är alltid roligt att åka till Stockholm och springa runt i affärer, vad har Du köpt för något?
Guld att få Torsk från sonen som är fiskad i Norge, egentligen inte klokt som det har blivit egentligen, torsk som var vardagsmat förr är dyrare än t.e, lax, gös m.m som förr var lyxmat!

Ha det så gott!

Kramen //annette

J....y sa...

Roligt att du är tillbax igen!
Men jag förstår inte hur du kan åka till Stockholm för shopping, när du kunde krupit ner i Ryggsäcken på pojken dins rygg!?!

Jag får "krupp" i storstäder och längtar hem innan "jag landat"...

Fast jag är nog en riktig enstöring som trivs i "skit-lukta här på lannet"...Haha!
Klart att shopping är kul ibland, men då får det vara på smmåååå ställen med liiiiite folk!

Kram och Godnatt! //Jenny (-:

Synnøve. sa...

Hej där.
Blev lite orolig en stund när man inte hörde nått från dig.
Men du hittade hem igen. Det var bra.

Så sonen är hos oss i nabolandet.
Kul, vilken ö är det?
Hoppas han får med sig fisk hem, för den är så god.
Torsk, sej och hyse är snadder.....
kramen vännen.
Synne.

Pixi sa...

Kul med besök,särskilt långväga..hade ordnat kak kalas enbart för din skull!! Kram på dej! =)

annette sa...

Tack för hälsning och ha det så bra själv nu, kommer nog att sakna bloggen och Er tror jag;)


Kramen //annette

Anonym sa...

Ja det ska bli skönt med lite
eventuellt barnledigt.
Satt precis o skrev ett inlägg om sånt jag minns från när jag var liten. Jisses så gammal man kände sig plöstsligt
FNISS

Kram
Christa