3 januari 2009

Ny hund och ut med granen

Hej hallå
Hoppas ni har det fint?
Ja nu har vi hämtat hem den lilla damen,hon e riktigt nyfiken och snäll,det är väl inte min typ av hund de här(för små) men jag kan säga att de e fart på den lilla damen;)
Hon kommer nog göra susen i spannet,synd bara att dom "glömde" säga att hon löper...
Så det blir lite drag nu någon vecka.....
Här och nu kl 17:55 så har vi -30 ute*burr* så kallt,var nere i ström och hälsa på lite i dag,
först bidde det kaffe hos veronica och sen hos erika
ÅÅ jag fick ett presentkort av erika på klippning=)tihi. skönt att få tunna ur håret lite osv=)
Tack snälla du.

Nu åker granen ut i morgon,ha redan plockat ner tomtar osv,men i morgon blir det gardiner
osv;)
Det e mysigt med julen men skönt att få bort den oxå.
Ha en fin helg.
kram på er

10 kommentarer:

Rebecca sa...

Nu har jag bloggat...=) Vad fin hon var... hoppas det går bra.. å hoppas eddie och niko kan hålla hormonerna i styr...*ler*.. kram kram

annette sa...

Ha, ha, ja må herrarna hålla sig i styr nu, har Du köpt henne eller testar Du först hur det går?

Fy så kallt Ni har, det är väl i alla fall 10-15 grader för mycket för att det skall vara en skön kyla tycker jag, men sedan känns inte 30 grader lika kallt uppe hos Er som det gör härnere i det mer fuktiga klimatet.
Vilka härliga kompisar/vänner Du som förser Dej med presentkort, undrar om jag får något sådant till min klippning nästa vecka;)

Ha nu en skön lördagskväll!

Kramelikram//annette

Rebecca sa...

Jo visst e de så.. alltid gruvsamt att börja efter man har varit ledig ett tag... Nu har jag fållat å satt upp gardinerna och det blev såå himla bra! Tack så jättemycket för dom! Det kommer bilder sen! Nu e julen helt ute här iaf.. Såå skönt, nu e det bara städningen kvar imorrn!=( Vi höres i måra.. kram från syster yster..

Synnøve. sa...

Hej på dej.
Så fin hon är den nya tjejen.
Hoppas det går bra nu när hon löper bara.Hanhundar kan bli helt tokiga liksom.
Smart har jag jobbat klart för i kväll och det är skönt. Har timmar 04-08 imorgon. Eller natt....
Kram på dig.
Synne.

Linneagården sa...

Aha, man får träffa den nya vovven snart då. Det passar både lö. eller sö. för oss. Men det är väl nästa helg??
Så nu har du slängt ut julen! Jag väntar nåååågra dar till!!
Härligt med an klippning, vart då? undrar nyfiken i en strut!

Snart ska jag krypa ner i min gosiga säng & läsa. Ute har vi säkert -36 nu, hihih...
Kram kram från vännen din

Chubby Chieque sa...

Hejsan!

Oj då! det var ett tag sen jag hörde från dig och vice versa. §:-)

Jo, man blev stressig och väldig jäktad inför jul och nyår och så mycket jobb och sjukdomar.

IAF, det är väl inte sent att önska dig ett hjärligt gott Nytt År och familjen.

Arrrg... minu 25? då går jag inte ut eller rör inte ens millimeter, tjihii..

Skönt att julen är över. Jag har plockat mina pynt och julgranen får står i verandan tills nästa helg. Det mesta är borta och väl städat.

Ha en kul helg och ta det lugn. God fortsättning!!!

Rebecca sa...

Vad skönt då att det bara e den kvar.. Nu är allt klart här.. städat å fint... såå skönt när det e färdigt... imorrn eller på tisdag kommer det lite speciella bilder på bloggen...*ler*.. kram kram

Rebecca sa...

å fy vad kallt.. jag har ju alltid sagt att ni bor i ett kallhål...*ler*.. vi har "bara" haft -17 idag, tack å lov. igår hade vi -21. kram kram

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Ville bara säga tack för hjälpen och för ett mycket trevligt samtal.
Glad jag fann dig :D
Kram Synne og gubben.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hon var ju jättefin, blir nog en bra medlem i gamla gänget.
Ja brr kan man lugnt säga. Kallt är det absolut. Må så gott. Kram