8 januari 2009

Snart helg o barnkalas

Hallåj
Ja men då var det snart helg och jag har inte kunnat jobba så mycket,då min lilla tjej varit lite dålig,men i morgon ska man jobba så man får göra helg*fniss*
I dag har vi bakat barnbullar(små) och stora bullar till dom vuxna.
Min lill kille fyller år nästa vecka så han ska få ha ett mindre kalas på söndag.
Det blir så trångt om man ska bjuda in alla samtidigt,får ha ett kalas till våren eller sommaren i stället så kan man vara ute och må gott.

Och dagen till ära så tog vi ett varv i skogen med draghundarna,rottisen skulle få följa med då jag märkte han var så himla intresserad av enigma så fick ha dra pulkan sen istället.
Ha svårt att fota,de e så att den nya hund vill bara dra,inte stå still=) även fast att M stod på bromsen så gick det inte många sek innan jag hade hundarna i knä....
Ni får ursäkta alla hundbilder*hehe* men asså jag får aldrig nog=)
Nä nu måste jag springa in till köket och titta till maten i ugnen.
Simma lugnt
Kjaaam
P.s nu har jag äntligen klippt mig;) var ett år sedan sist nu*hehe* fick beröm över att håret inte var så slitet,någon gång e mitt hår tydligen bra;) D.s

9 kommentarer:

Unknown sa...

Trist att din dotter varit sjuk,men kul för din lillkille med kalas..så goda bullarna ser ut!=)

Fina hundbilder..tycker om dom!
Ha det nu så gott!

Kram Maria

Unknown sa...

Så fin era nya hund är,så vacker teckning hon har!Blir nog många härlig turer för er med hundarna!

Kram Maria

Chubby Chieque sa...

Oj Då!!! vad mysigt med hundarna och drar i skogen. Kan jag följa med?

Ge en bamse kjam till lille mannen i huset, tack?

Hoppas han blir glad!

kjams på dig!

annette sa...

Blir nog mycket "åkande" med nya hunden då, hoppas bara hon stannar upp någon gång så Ni inte hamnsr i Arktis eller något avlägset ställe;)
Du, hoppas Du ursäktar, men jag tog både en STOR och en LITEN bulle...Tack dom var jättegoda;)

Kramen //annette

Synnøve. sa...

Hej Cia.
Mera hundbilder....
Mera om hur det går för Enigma...Är det så hon heter.

Säger grattis lilleman. Kul med födelsedag alltså....
Goa bullar...
De små var bäst. Då kan man ta flera haha...
Ha nu en strålande vacker dag där uppe i norr.
Har maken kommit över konstiga nummer på telefonen än hehe...
Hälsa gänget.
Kram Synne.

Pixi sa...

Vad kul med barnkalas! Bullkalas vem vill missa det! Vad härligt attha en egen släde!Haha..Har du 3 st nu??Det måste vara ett sjå förstår jag !Klart man aldrig får nog!Haha..Vilken tur du har med håret,en annan får kluvna toppar direkt!tur man kan klippa sej sj ibland! hehe..KJAM!!!!=)

Anonym sa...

Hejsan Cia

Tack för hjälpen med letandet av kattungar..Kram Annika

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ha en härlig helg och hoppas att dotra har kryat på sig. Kram

Unknown sa...

Ps,var ju tvungen att scrolla ned på din sida för att titta på dina fina bullar,dom ser så mumsiga ut!

Skönt att få gå till frissan ibland och få bli fin,du blev säkert fin i håret!Ska beställa en tid jag också,har ju så långt hår som behöver både toppas och färgas.

Kram Maria