11 augusti 2008

Bok utmaning

Jag har blivit utmanad av Jenny i en boktest!
Detta ska bli spännande;)
1.Vilken bok läste du senast?
I sagolandet. Sagor från sverige
2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
I sagolandet. Sagor om tomat och troll
3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
?
4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Ja ibland tänker jag så när jag ska läsa böker för barnen,om den är riktigt tråkig för mig occh inte dom.
5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Tips från vänner då. Men jag läser faktiskt knappt något som bara jag gillar.Bara hundböker isåfall och kokböker.
6. När blir en bok för lång?
Om det är super dålig
7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Bara svenska,nja jag läser ju lilla engelska ordboken i bland*haha*
men bara för att kunna maila lite hund tokigt folk;)
8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
Rensa i röran
9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Lätt som en plätt.
10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
? Det var för svårt att svara på=)
Ja men nu har jag gjort ett tappert försök att svara på dessa frågor,jag som bara läser typ hundtidningar,böker och barnböker=)
Nu vill jag skicka denna utmaning vidare till
Linneagården
Synne
Havsnäs
Hanna

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej du ;D
Utmaningen är antagen hehe....
Det är en kul sådan det där...
Kram på dig igen.
Synne.

J....y sa...

"Rensa i röran" är noterad!
Men jag håller med dej om att Hundtidningar bara är BÄST!
Och fort går det, och oftast finns det alltid något nytt man kan lära sej....
Skoj att läsa om dina "bläddrar-vanor"! Tack!
Kram, Jenny

annette sa...

Kul utmaning, skall kolla efter Rensa i Röran, känns om det skulle behövas både här och där.

Inte alla kan lämna en bok som är tråkig, men det kan Du och även jag!

Kram //annette

annette sa...

Ja, det vore att få veta författaren.

Kram //annette

Synnøve. sa...

Utmaningen genomförd och vidaresänd.
Klems mig.